Gå til innhold

Vasking av dyner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere å vaske dynene deres og hvor ofte?

Leste en plass at man skal helst vaske de hver 3 mnd.

Er det forresten plass til en hel dyne inn i vaskemaskinen?

Skrevet

Hver tredje måned var da voldsomt! Holder med en gang eller to i året for min del, hva har man ellers dynetrekk til? Også luftes de innimellom, gjerne når det er bikkjekaldt ute.

Våre dundyner på 220 går inn i maskinen med et nødskrik.

Skrevet

Kremt. Har aldri vasket dynene mine.... Men putene blir vasket et par ganger i året, unntatt dunputa mi. Kanskje på tide at jeg spanderer en rens på den? Vasker forresten de små dynene til ungene av og til, men aldri voksen dyner.

Skrevet

Får fint plass i vaskemaskinen, men hvis ikke det har skjedd "uhell" går det like greit å lufte de synes jeg.

Skrevet

Ikke vasket min dyne ennå, men lufter den heller i kulden. Selv om dynene tåler vask, så blir kvaliteten forringet likevel.

Skrevet

Dævven, hver tredje måned???!! Gubben si dyne har nok aldri vært vaska og den er sikkert 10 år gammal....Jeg som trodde jeg var nøye! Jaja, til mitt (og hans..) forsvar får jeg si at dyna luftes relativt ofte..

Selv har jeg ulldyne. Hvordan i all verden skal jeg vaske den da? *grubler*

Skrevet

Hver tredje måned var da voldsomt! Holder med en gang eller to i året for min del, hva har man ellers dynetrekk til? Også luftes de innimellom, gjerne når det er bikkjekaldt ute.

Våre dundyner på 220 går inn i maskinen med et nødskrik.

Med et nødskrik, ja! Er det noen vits i å vaske/blir det rent når dynen ligger så sammenpresset i maskinen? Jeg har ennå ikke gjort det, fordi jeg ikke trodde det gikk an, men?

hare1365380455
Skrevet

Vasker dem en gang i året (barnas dyner oftere). Trodde ikke det var nødvendig å vaske dem hver 3. måned!?

Gjest papirtiger
Skrevet

Med et nødskrik, ja! Er det noen vits i å vaske/blir det rent når dynen ligger så sammenpresset i maskinen? Jeg har ennå ikke gjort det, fordi jeg ikke trodde det gikk an, men?

De blir ikke rene nei. Bare fulle av såpe som ikke skylles ut. Allergimessig er det verre...

Ville renset dyner. Men skulle tro en gang i året holdt i massevis.

Puter kan man derimot vaske i maskin, med 1/3 vaskemiddel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...