Gjest batteri Skrevet 24. januar 2005 Skrevet 24. januar 2005 på flaskene med nesespray står det at man skal ta 1 spray i hvert nesebor 2-3 ganger i døgnet..men det holder ikke for meg!jeg er så vanvittig tett og våkner om natta og får ikke sove uten pga.dette..jeg sprayer i hvert fall dobbelt så mange ganger i døgnet som anbefalt. noen som vet om dette kan være skadelig?i så fall, hva annet kan jeg gjøre når jeg er så inni hels... tett...!? 0 Siter
Line Skrevet 24. januar 2005 Skrevet 24. januar 2005 Skyll med saltvann isteden, og bruk barne-nesesprayen etterpå. Den er ikke så sterk, men virker like bra. Bruker du nesespray flere dager i strekk, risikerer du bare å bli enda tettere. Det er egentlig bedre å bare la det stå til, uten å bruke annet enn saltvann... 0 Siter
Alis Skrevet 24. januar 2005 Skrevet 24. januar 2005 Skyll med saltvann isteden, og bruk barne-nesesprayen etterpå. Den er ikke så sterk, men virker like bra. Bruker du nesespray flere dager i strekk, risikerer du bare å bli enda tettere. Det er egentlig bedre å bare la det stå til, uten å bruke annet enn saltvann... Be legen om en resept på Rinexin tab. 0 Siter
Gjest hatt det selv Skrevet 24. januar 2005 Skrevet 24. januar 2005 Skyll med saltvann isteden, og bruk barne-nesesprayen etterpå. Den er ikke så sterk, men virker like bra. Bruker du nesespray flere dager i strekk, risikerer du bare å bli enda tettere. Det er egentlig bedre å bare la det stå til, uten å bruke annet enn saltvann... Det er veldig viktig hvis du er tett om natten, at du sitteligger (med puter i ryggen), ellers tetter det seg garantert mer til. I tillegg til å veksle med en saltvanns-nesespray, ville jeg anbefalt deg å kjøpe en "neseskyller" på apoteket (ser ut som en kopp med tut). Det er ikke så vanskelig å bruke som det ser ut til, og det hjelper utrolig! 0 Siter
mrxx Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Ja det er skadelig, i tillegg har dessverre nesesprayen den bi-effekten at du blir tettere av å bruke den. Med andre ord så havner du i en ond sirkel og du MÅ forsøke å begrense bruken og etterhvert slutte. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Du vil etter en tid bare bli mer og mer tett fordi slimhinnene i nesa blir avhengig av sprayen. Det jeg sier nå er basert på egen erfaring ;o) Det du kan gjøre, er å gå over til barne-nesespray. Denne er ikke så sterk, men gjør samme nytten. Så bestemmer du deg for å droppe all spray i det ene neseboret. Det andre kan du spraye helt fram til du ikke lenger er tett i første nesebor (tar ca 2 døgn?). Deretter dropper du nesesprayen. Du vil da bruke ca 2 døgn på å avvenne siste nesebor også. Saltvannsspray kan du gjerne bruke i begge nesebor hele tiden. Det _kan- Hjelpe deg å holde det litt åpent iallefall. Lykke til:o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.