Gå til innhold

så tett...

Anbefalte innlegg

Gjest batteri
Skrevet

på flaskene med nesespray står det at man skal ta 1 spray i hvert nesebor 2-3 ganger i døgnet..men det holder ikke for meg!jeg er så vanvittig tett og våkner om natta og får ikke sove uten pga.dette..jeg sprayer i hvert fall dobbelt så mange ganger i døgnet som anbefalt. noen som vet om dette kan være skadelig?i så fall, hva annet kan jeg gjøre når jeg er så inni hels... tett...!? :)

Skrevet

Skyll med saltvann isteden, og bruk barne-nesesprayen etterpå. Den er ikke så sterk, men virker like bra.

Bruker du nesespray flere dager i strekk, risikerer du bare å bli enda tettere. Det er egentlig bedre å bare la det stå til, uten å bruke annet enn saltvann...

Skrevet

Skyll med saltvann isteden, og bruk barne-nesesprayen etterpå. Den er ikke så sterk, men virker like bra.

Bruker du nesespray flere dager i strekk, risikerer du bare å bli enda tettere. Det er egentlig bedre å bare la det stå til, uten å bruke annet enn saltvann...

Be legen om en resept på Rinexin tab.

Gjest hatt det selv
Skrevet

Det er veldig viktig hvis du er tett om natten, at du sitteligger (med puter i ryggen), ellers tetter det seg garantert mer til.

I tillegg til å veksle med en saltvanns-nesespray, ville jeg anbefalt deg å kjøpe en "neseskyller" på apoteket (ser ut som en kopp med tut). Det er ikke så vanskelig å bruke som det ser ut til, og det hjelper utrolig!

Skrevet

Ja det er skadelig, i tillegg har dessverre nesesprayen den bi-effekten at du blir tettere av å bruke den. Med andre ord så havner du i en ond sirkel og du MÅ forsøke å begrense bruken og etterhvert slutte.

Skrevet

Du vil etter en tid bare bli mer og mer tett fordi slimhinnene i nesa blir avhengig av sprayen. Det jeg sier nå er basert på egen erfaring ;o)

Det du kan gjøre, er å gå over til barne-nesespray. Denne er ikke så sterk, men gjør samme nytten. Så bestemmer du deg for å droppe all spray i det ene neseboret. Det andre kan du spraye helt fram til du ikke lenger er tett i første nesebor (tar ca 2 døgn?). Deretter dropper du nesesprayen. Du vil da bruke ca 2 døgn på å avvenne siste nesebor også. Saltvannsspray kan du gjerne bruke i begge nesebor hele tiden. Det _kan- Hjelpe deg å holde det litt åpent iallefall. Lykke til:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...