Gå til innhold

Hvilke farge har du på veggene i stua?

Anbefalte innlegg

Jeg er så sugen på å pusse opp. Blir helt deprimert av å komme inn i leiligheten vi leier og som vil aldri fikk sjans til å sette personlig preg på. Nå har vi bodd her i et år, og jeg blir snart sprø.

Men problemet er at jeg ikke klarer å bestemme meg om jeg skal velge safe duse farger, eller rett og slett slå til med noe som er litt knall.

Hvordan farge har du på veggen og hva med gardinfarge?

Følger snart opp med oppussing av 60- talls kjøkken.

:o)

Fortsetter under...

Gjest KariKruskakli.

Vi har en lys lys grå farge (skumring) nesten over hele huset, bortsett fra kjøkken (eggehvit)

og en liten del av stua (spisestuekrok som er rød) ellers er alt i samme farge, både i 1 og 2 etage.Jeg har ikke gardiner i stua lenger.Bare trepersienner.

Nå skal jeg snart til å pusse opp et gammelt sommerhus, og skal ha lyse farger der også.Caffe latte på den ene stua tror jeg.

Jeg hadde flere farger før, men ble fort dritlei det.Blir så kaotisk med forskjellige farger synes jeg.

Så jeg ville nok ha valgt lyse farger, og ganske likt over hele leiligheten. Leigheten virker da større, og det blir mer harmoni.

Men dette er min smak.

Det er dere som skal trives der.

Vi har Lys Provence i stua - og svarte gardiner...:-)

Jeg har også svarte gardiner, men med gull i. Det passet kjempefint der vi bodde før. Hadde stor stue og elfenbenhvite vegger.

Nå er stua _noe_ mindre og på veggene er det brukt en male teknikk som får dem til å se flekkete og nikotingule ut.

I taket henger i tillegg en lampe som sikkert var kjempeflott på 50- 60 tallet, men som i dag gir det grelleste lys.

Huff, jeg blir snart som de i reklamen som ikke vil gå hjem og holder alle igjen på foreldremøter og andre kjipe tilstelninger.

Vi har en lys lys grå farge (skumring) nesten over hele huset, bortsett fra kjøkken (eggehvit)

og en liten del av stua (spisestuekrok som er rød) ellers er alt i samme farge, både i 1 og 2 etage.Jeg har ikke gardiner i stua lenger.Bare trepersienner.

Nå skal jeg snart til å pusse opp et gammelt sommerhus, og skal ha lyse farger der også.Caffe latte på den ene stua tror jeg.

Jeg hadde flere farger før, men ble fort dritlei det.Blir så kaotisk med forskjellige farger synes jeg.

Så jeg ville nok ha valgt lyse farger, og ganske likt over hele leiligheten. Leigheten virker da større, og det blir mer harmoni.

Men dette er min smak.

Det er dere som skal trives der.

Jeg er veldig glad i fargene du nevner og siden vi har brun skinn sofa må jeg nok holde meg til noe i den stilen.

Var det uvant å droppe gardinene?

Annonse

Gjest KariKruskakli.

Jeg er veldig glad i fargene du nevner og siden vi har brun skinn sofa må jeg nok holde meg til noe i den stilen.

Var det uvant å droppe gardinene?

Nei, her er så mye varme i stua ellers, med persiske tepper, så jeg synes ikke det ble kaldt.

Ser at flisa har sorte gradiner. Det liker jeg også. Sort er fint. Har mye sort selv. Sorte spisestuestoler, sort tv-skap og sort piano.

Ellers har fargen på sofaen samme rødfarge, som veggene i spisestuekroken.

Hvis du har brun skinnsofa, ville jeg ikke ha valgt lys grå vegger som jeg har, men heller lys provence som flisa har. Tror det blir finere til brunt.Elfenbenhvite slik du hadde før, høres også fint ut.

Ser for meg at beige/brune gardiner, ville blitt fint da.

Grønne vegger... og brystpanel. Jeg vil så gjerne male alt i en lys fin farge - latte, lys Toscana eller no`

Men jeg er ikke i stand til å male noe som helst, og mannen gidder ikke, synes det er bra som det er, så da så:-(

Liker egentlig den grønnfargen, men ønsker fornying!

Gardinene er beige med svake gråsvarte og litt mørkere beige rundinger her og der. Høres ikke fint ut, men de er det faktisk. Så gardinene vil jeg ikke bytte!

Jeg synes det er finest med lyse farger, så kan man heller stæsje opp med knallfarger på puter, lamper, bilder etc...

Vi har helt lyse vegger på stua. Tapet med vertikale, brede striper. De to fargene er nesten helt like, så stripene syns ikke særlig godt. Ellers har jeg stæsja opp med enkelte saker i limegrønt. Sofa og gardiner går i beige, brunt og bittelitt svart. Møblene er i litt mørkt tre.

http://www.westsystem.no/produkter/epifanescans/Fargekart_batlakk.jpg

Farge nr 210 på dette kartet er ganske lik den fargen vi har på veggene i stua.

Vi har bøk møbler, sorte gardiner på vinteren, beige mønstret med samme farge som veggene på sommeren.

Ellers går det for det meste i sort på rammer, sort smijerns lysestaker og sort keramikk. Sorte duker på vinteren og lyse på sommeren.

Annonse

Vi har caffe latte på veggene i stua.

Men en vegg malte vi lys blå. Har kjøpt noen spesielle maleri som henger på den blå veggen.

Sofaen er beige.

Har ikke gradiner, men lammell.

Resten av møblene går i sort/grått og stål/aluminium.

Syntes forøvrig at rødt er kjempetøfft å pynte med til caffe latte.

Tømmermannspanel og grønne gardiner.

Har tenkt å skifte ut gardinene snart men det er så mye at det kommer til å koste litt...

Tips:

Sy panellengder selv. Du får tre panellengder i bredden på stoffet.

Blir én tredjedel av prisen det;o)

Jeg har også svarte gardiner, men med gull i. Det passet kjempefint der vi bodde før. Hadde stor stue og elfenbenhvite vegger.

Nå er stua _noe_ mindre og på veggene er det brukt en male teknikk som får dem til å se flekkete og nikotingule ut.

I taket henger i tillegg en lampe som sikkert var kjempeflott på 50- 60 tallet, men som i dag gir det grelleste lys.

Huff, jeg blir snart som de i reklamen som ikke vil gå hjem og holder alle igjen på foreldremøter og andre kjipe tilstelninger.

Gull i våre også - som ruter - -store ruter :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...