Gå til innhold

ryggsmerter kun om morgenen

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en mann på 26 år som sliter med ryggsmerter hver morgen, har ikke spesielle ryggsmerter resten av dagen - kun om morgenen. Trodde først dette skyldtes en liggestilling, men har hatt problemer med dette i lang tid nå. vondt i midtre ryggparti, spesielt vondt er det hvis jeg tar dype åndedrag. Har ingen logisk forklaring på dette som begynner å bli et problem. Har bitt meg merke i at dette ikke er noe stort problem de dagene jeg blir avbrutt i søvnen av f.eks vekkeklokke, men derimot de dagene jeg sover til jeg våkner av meg selv... Kan dere hjelpe meg med hva dette er og kan komme av og om det finnes behandling for dette?. Håper på snarlig svar!:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171774-ryggsmerter-kun-om-morgenen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Vanskelig å si hva dette kan være. Ikke typisk symptom på noen spesiell lidelse. Mest sannsynlig ligger du i en stilling der noe klemmes mot hverandre, som går over når du får beveget deg litt. Mest sannsynlig overgang mellom ribber og ryggvirvel. Noen kan ha en slags låsning. En kiropraktor vil kanskje kunne hjelpe deg med å få "knukket opp" eventuelle stivheter. Få denne til å vise øvelser som du selv kan gjøre ( ofte går disse øvelsene ut på å få til vridninger av ryggsøylen). Dersom smertene hr øket på, og srøig dersom du ellers ikke føler deg i form, bør du få en legesjekk. kanskje bør det taes et røntgenbilde for å utelukke sykdom i skjelettet..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...