Gå til innhold

Bipolar? Diagnose? NHD


Søker bedring

Anbefalte innlegg

Søker bedring

Jeg har forstått at en bipolar lidelse kan opptre i mange varianter. Har også forstått at dersom nedoversvingningene er dominerende, kan det være vanskelig å avgjøre om det er en *ordinær* depresjon, eller en bipolar lidelse.

Er det mulig å stille diagnosen ved å prøve ut medikamenter (Lammictal mest aktuelt, så vidt jeg har forstått)?

Spurt på en annen måte:

Dersom en prøver Lamictal og oppnår effekt, kan en da stille diagnosen bipolar med sikkerhet?

Dersom en ikke er bipolar, er det farlig å prøve Lamictal?

Jeg bruker Aurorix - kan det evt. kombineres med Lamictal?

Benytter anledningen til å takke for et givende forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest svingstang

Effekt av Lamicital betyr ikke at man har bipolar lidelse.

Lamictal virker også på unipolar depresjon.

Lamictal brukes også ved personlighetsfostyrrelse der man svinger oftere og mer uregelmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Jeg går på lamictal. Har depresjoner 3-4 ganger i året og er hyper ca 4-6 ganger i året. Men ikke slik at det tar helt av, men jeg har fått en del problemer av det. Har nå gått på dette litt over ett år. Har ikke vært deprimert siden. Min verste periode er rundt påske så jeg ser frem til den tiden og hvordan det skal gå. Er egentlig veldig bra for tiden.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...