Gå til innhold

Dissosiasjon


Gjest søker også bedring

Anbefalte innlegg

Gjest søker også bedring

Jeg er diagnosert med post-traumatisk stress lidelse etter forhold med en ustabil/voldelig mann. Fungerer greit i hverdagen nå, noen år etter, men får problemer i forhold til det fysiske med nye menn. Jeg har aldri blitt misbrukt seksuelt, men likevel blir jeg som frosset når de tar i meg. Det kan også gå greit i en viss tid, si en halvtime, for plutselig å slå inn. Mannen det nå er snakk om er både rolig, tålmodig og forsiktig, men jeg blir avstengt følelsesmessig uansett. Hva kan jeg gjøre med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ine&Uno

Det er kanskje snakk om det maktmisbruk og manipureling, trusler du har vært utastt for som gjør reaksjonen dine. Kanskje du har nytte av å sortere følelsene og tankene dine om forhodet. Kanskje prøvd psykomotorisk behanling for få tak i å tak i følelser og bli kjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest søker også bedring

Det er kanskje snakk om det maktmisbruk og manipureling, trusler du har vært utastt for som gjør reaksjonen dine. Kanskje du har nytte av å sortere følelsene og tankene dine om forhodet. Kanskje prøvd psykomotorisk behanling for få tak i å tak i følelser og bli kjent?

Gikk til psykolog i ett år for å snakke om forholdet. Det hjalp mye, men på den tiden hadde jeg ikke noen ny mann i livet mitt og hadde derfor ikke dette problemet. Må jeg oppsøke psykolog på nytt, eller er det noe jeg kan fikse på egen hånd tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ine&Uno

Det er noe som kan jobbes med ei en kroppsorietnerbahndling- psykoterapi, som psykomotorisk fysioterapi er. Hvis du føler en trussel mot deg, og reagerer passivt eller trekker deg bort følelsesmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest søker også bedring

Det er noe som kan jobbes med ei en kroppsorietnerbahndling- psykoterapi, som psykomotorisk fysioterapi er. Hvis du føler en trussel mot deg, og reagerer passivt eller trekker deg bort følelsesmessig.

Hvem utfører dette, og hvordan er ventelistene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ine&Uno

Gikk til psykolog i ett år for å snakke om forholdet. Det hjalp mye, men på den tiden hadde jeg ikke noen ny mann i livet mitt og hadde derfor ikke dette problemet. Må jeg oppsøke psykolog på nytt, eller er det noe jeg kan fikse på egen hånd tror du?

du kan sikkert fikse mye selv:) ved øvelse. prøvd yoga? avspenning, puste dypt, se om det dukker opp følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ine&Uno

Hvem utfører dette, og hvordan er ventelistene?

de er vidreutdannede fysioterapeuter, spesialister i psykomotorisk fysioterapi. vente listene kan være lange men ikke overkommelig. de har ventelister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...