Gå til innhold

RSS-Feeder

Anbefalte innlegg

Gjest falturiltura
Skrevet

Hva er en RSS-Feeder? Skjønner at det har noe med lesing av aviser/nyheter å gjøre med forstå ikke helt hvordan det funker....

Skrevet

Du må ha en RSS-leser. Jeg bruker den innebygde i Opera. Når jeg kommer til en side som har RSS, så kommer det opp et lite ikon oppe i adressefeltet. Det kan jeg klikke på for å abonnere på feeden.

Det som skjer da er at du mottar en melding, som ser ut akkurat som en mail, hver gang det kommer en ny sak på nettsiden. Slik kan du holde deg oppdatert på mange ulike nettsteder (nyheter, blogger osv) uten å måtte surfe innom hver eneste side. Du ser med en gang om det er noe nytt der. Du kan klikke på en link direkte fra meldingen for å lese hele saken - de fleste meldingene inneholder bare tittel og de første linjene av saken. En del blogger sender hele bloggposten i meldingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...