Gå til innhold

Møte opp istedet for å ringe?

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg på i dag
Skrevet

Ser på en annonnse for drømmejobben og vil gjerne ha den... Har tidligere blitt tilbudt alle jobber jeg har kommet til intervju på, og for å øke sannsynligheten for å bli tatt med i beregningen nå, så kunne jeg tenkt meg å møte opp direkte og stille spørsmål omkring stillingen, fremfor å ringe.

Går det an?

Gjest til den andre som lurte..
Skrevet

Ja, gjør det!

Gjest lurer jeg på i dag
Skrevet

Ja, gjør det!

Hva skal jeg lure på da? Jeg stiller ingen krav dersom jeg kan få denne jobben... Kan jeg spørre om lønn? Arbeidstid? Hva mer?

Skrevet

Jeg ville foretrukket at du ringte dersom jeg skulle ansette deg. Det er ikke alltid det passer at noen bare tropper opp.

Skrevet

Ja, såfremt du gjør et godt inntrykk, vil jeg tro det er en stor fordel å møte opp og vise til annonsen. Da er du ikke bare et navn for de som skal velge ut til intervju - du er et menneske de har møtt. Lykke til!

Skrevet

Ring først og spør om du kan komme innom en tur og få et inntrykk av arbeidsplassen og stille noen spørsmål. Så risikerer du ikke å komme på et ubeleilig tidspunkt.

Du kan spørre om arbeidsmiljøet, flere detaljer om hva stillingen innebærer osv.

Skrevet

Du kan ringe, og spørre om du kan komme innom med søknaden / papirene / hvis det er vedlegg du ikke har elektronisk etc. Og si du gjerne vil hilse på/ se hvordan de har det.

Ikke møt opp uanmeldt, det skal litt til at et passer, og da blir det bare mas.

Skrevet

Jeg vil ikke anbefale deg å bare møte opp først. Ring og spør om du kan få lov til å møte dem for å ta en prat med dem om stillingen.

Her er det viktig å stille spørsmålet riktig når du ringer.

Ikke si: "jeg vil gjerne ha et møte med dere, men det passer kanskje ikke?"...........selvsagt vil vedkommende si "nei, det passer ikke"

Men si:"jeg vil gjerne ha et møte med dere og ønsker å vite hvilken dag som kan passe"..........vanskeligere å si nei da.

Får du til et møte MÅ du ha noen spørsmål å stille, hvis ikke blir det meningsløst, du må vise skikkelig interesse.

Lykke til:-)

den opprinnelige m&m
Skrevet

Hva skal jeg lure på da? Jeg stiller ingen krav dersom jeg kan få denne jobben... Kan jeg spørre om lønn? Arbeidstid? Hva mer?

Hvis du skal troppe opp personlig må du ha noe å gjøre der. Enten for å levere søknaden, eller for å spørre om noe. Ikke lønn. Men arbeidsmiljø, hvor mange ansatte, hvordan arb.plassen ser ut, arb. oppgaver etc.

Skrevet

Er mange som ringer eller kommer innom der jeg jobber. Ble så mye av det så vi gir beskjed om å sende inn en skriftlig søknad, enten det er utlyst ledig stilling eller ei. Er et omsorgsyrke.

Skrevet

Det kommer an på hvilken stilling du har søkt og hvilket trøkk du kan regne med at de har. Hvor mye tror du søknaden stikker seg ut osv. Du kan irritere en arbeidsgiver dersom du oppholder dem unødig og du ikke hadde noe spesielt fore der nede. Men stikke søknaden i hånden uten så mye mer eller stille godt funderte spørsmål, det må være greit.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Er mange som ringer eller kommer innom der jeg jobber. Ble så mye av det så vi gir beskjed om å sende inn en skriftlig søknad, enten det er utlyst ledig stilling eller ei. Er et omsorgsyrke.

-liker det nye nicket ditt, jeg! Mer personlig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...