Gå til innhold

hva skyldes overvekt?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en 20 år gammel jente som er 1,70 høy og veier 83 kilo...

De siste tre årene har jeg gått unormalt opp i vekt - sånn ca 15-20 kilo... jeg har holdt meg på samme aktivitetsnivå som tidligere (trening 3-4 ganger i uken) og har ikke spist mer enn jeg gjorde tidligere..... søtsaker spiser jeg sjelden, likevel går jeg bare oppover..

Begynte på p-pillen synfase for et halvt år siden, men har ikke merket noen vektøkning etter dette - så den har ikke skylden..

Har prøvd mange ganger å gå ned i vekt, med dietter og økning i treningsmengden, men jeg står helt fast..

Hva kan dette skyldes??

hilsen jente som gjerne vil miste et par kilo...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17181-hva-skyldes-overvekt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er visst ikke uvanlig at noen går opp i vekt når du begynner på P-pillen. Kanskje du kan skifte til et nytt merke? Husk at med alderen settes forbrenningen ned og man kan derfor ikke spise like mye som før uten å legge på seg.

Kanskje jeg bør presisere litt mer.... det er ikke 83 kilo med fett jeg har.... jeg er for å si det mer presist veltrent... har også ganske kraftig beinbygning....

Vet at muskler veier mer enn fett, men synes likevel at jeg ligger litt over min idealvekt, og skulle gjerne ha gått ned et par kilo...

P-pillen har ikke skylden...

Genetisk kan det heller ikke være...

stoffskifteproblemer kan det være - hvor kan jeg i såfall få sjekket det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17181-hva-skyldes-overvekt/#findComment-78311
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...