Gå til innhold

Kikhoste

Anbefalte innlegg

tucan1365380808

Hei.Jeg har fåttt diagnose kikhoste. Jeg er 39 år gammel, og lurer på hva jeg kan gjøre for å bli frisk. Først ble det sagt infeksjon i luftveiene. Først etter tre uker ble det kontantert kikhoste.Er ette smittsomt nå, og bør jeg derfor holde meg hjemme fra jobb, eller kan jeg gå på jobb når jeg følger meg i stand til det?_Jeg blir svimmel, kvalm og uvel av hostekulene jeg har. Jeg svetter meget når jeg har anfallene, og jeg fryser og svetter gjennom dagen. Jeg tar ibux og paracet mot smerter i kroppen. Jeg bruker hostedempende mix.Hvor langvarig er dette?Håper noen kan gi meg ett svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171814-kikhoste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Det er mulig å forkorte forløpet på en kikkhoste, men da må behandlingen med antibiotika settes i gang tidlig. Når det er gått så lang tid som du beskriver er jeg redd for at da går sykdommen sin naturlig gang. Det kan ta noen uker til i verste tilfelle. Jeg tror ikke du er smittefarlig lenger. Jeg er sikker på at bakteriene ikke kan påvises i halsen din lenger. Det eneste du kan gjøre er å dempe symptomene, noe du allerede gjør. Utover dette er det lite man kan stille opp. Det er ganske kjedelig å få barnesykdommen i voksen alder.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171814-kikhoste/#findComment-1131240
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...