Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt med å bli sjokkert over de siste dagers "smørings-skandale", hele systemet vårt er jo gjennomsyret av slikt og dette bør da ikke komme overraskende på noen?

Det forsøkes da heller ikke å holde dette spesielt hemmelig heller, "smøreturer/gaver" er da helt vanlig?

Min kamerat som er lege blir f.eks stadig invitert på seminarer på dyre steder både i Norge og Europa/USA av legeindustrien. Dette gjøres for å lære han om nye medisiner, som han etter eget utsagn mener å kunne lese seg til på kort tid selv. Han velger derfor av moralske årsaker å ikke delta, sier han ikke trener en langhelg med alt inkludert i Nice for 7 timers foredrag..., men ingen hever nevneverdig på øyenbrynene av denne praksisen.

Tror en holdnings endring innen næringslivet er strengt nødvendig skal man komme dette til livs, selv om det for meg høres ut som en utopi.

Hva jeg ville med innlegget sier du?? hmmm, bare lette litt på trykket kanskje.., høre om noen har tanker rundt dette??

Skrevet

Enig med deg. Jeg kommer borti slike situasjoner mange ganger gjennom jobben og ser ikke det store nyheten i dette. Det er et alment problem i de fleste bransjer og det aksepteres og kamufleres langt på veg.

Det er nok den naive delen som tror at sånt ikke kan skje som blir overrasket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...