Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen enkle tips som kan gjøre Firefox raskere. Har kun testet med 1.0, men det kan godt hende det fungerer på eldre versjoner, hvis man av en eller annen grunn skulle insistere å bruke de.

1. Skriv "about:config" i addresselinken.

2. Endre de følgende verdiene ved å dobbeltklikke og skriv inn den nye verdien:

network.http.max-connectionso: 48

network.http.max-connections-per-server: 24

network.http.max-persistent-connections-per-proxy: 12

network.http.max-persistent-connections-per-server 6

network.http.pipelining: true

network.http.proxy.pipelining: true

network.http.pipelining.maxtrequests: 8

(denne siste verdien kan man eksperimentere med å sette enda høyere, men man kan risikere å bli bannet fra siden, da det kan set ut som et DOS (Denial Of Servie) angrep.

3. Klikk hvor som helst og velg New -> Integer. Sett navnet til nglayout.initialpaint.delay og verdien til 0. Dette er tiden Firefox venter fra den har fått informasjon til den gjør noe som helst.

Jeg tar selfølgelig ikke ansvar for at noen kan ødelegge instillingene sine hvis de knoter med dette, men selv for meg har det fungert bra. På en bredbåndsforbindelse vil hastigheten på sidene kunne øke med 2-3 ganger.

"........................."

Jeg er en annen
Skrevet

Takk for tipsene, ser ut som det funker bra.

Skrevet

Takk for tipsene, ser ut som det funker bra.

Det blir ihvertfall ikke tregere :-)

".........................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg sliter med punkt 3. Det skjer jo ingenting når jeg trykker "hvor som helst"?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Åja, jeg skal høyreklikke? Hva betyr "integer" på norsk?

Jeg har valgene mellom "streng", "tall" og "boolsk".

Skrevet

Åja, jeg skal høyreklikke? Hva betyr "integer" på norsk?

Jeg har valgene mellom "streng", "tall" og "boolsk".

"integer" er heltall.

"............................"

Skrevet

Jeg sliter med punkt 3. Det skjer jo ingenting når jeg trykker "hvor som helst"?

Beklager. Høyreklikk, så får du opp en meny.

"..........................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

"integer" er heltall.

Heltall er det samme som "tall"?

Skrevet

Ja, hele vanlige tall, ikke desimaltall fx :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, hele vanlige tall, ikke desimaltall fx :-)

Tror faktisk det ble raskere! :)

Skrevet

I denne sammenhengen er det nok det, ja.

Mer nøyaktig så er "integer" heltall, "double" desimaltall etc.

Jeg er en annen
Skrevet

Nei, jeg er imponert. Har lenge brukt Opera av gammel vane, men jeg tenker jeg går mer og mer over til Firefox nå.

Skrevet

Nei, jeg er imponert. Har lenge brukt Opera av gammel vane, men jeg tenker jeg går mer og mer over til Firefox nå.

Jeg gjorde det byttet for en stund siden. Opera ble hakket for usabilt for meg, og mye av det som gjorde den bra før har forsvunnet eller blitt utdaterte i løpet av de siste årene. Men det er jo stort sett en smakssak hvilken browser man foretrekker - med mindre man foretrekker IE - da er man hjerneskadet :-)

"............................."

Jeg er en annen
Skrevet

Jeg gjorde det byttet for en stund siden. Opera ble hakket for usabilt for meg, og mye av det som gjorde den bra før har forsvunnet eller blitt utdaterte i løpet av de siste årene. Men det er jo stort sett en smakssak hvilken browser man foretrekker - med mindre man foretrekker IE - da er man hjerneskadet :-)

Rører ikke i IE hvis jeg ikke må, og statistikken viser jo at den får færre og færre brukere. Morsomt at et open source prosjekt som Firefox har vært så vellykket.

Gjest Firefox-bruker
Skrevet

Det der er et tips som virker dersom svært få vet om det :) Altså, det du gjør er å opptre som flere forespørsler mot nettstedet du skal inn på. Hvis du opptrer som 10 "brukere" og alle andre også gjør det, og nettstedet/server/"target" for forespørselen er dimensjonert for f.eks. 250 forespørsler, vil det knele allerede når 25 brukere går inn...skjønner? Så hvis alle Firefox-brukere begynner å tukle med det der er det ikke sikkert det går så mye fortere til slutt likevel...

Skrevet

Tips: Du kan gjøre disse innstillingene i Opera også, ved å gå inn på Tools > Preferences > Network. (i eldre versjoner ligger Preferences et litt annet sted, husker ikke hvor)

Skrevet

Det der er et tips som virker dersom svært få vet om det :) Altså, det du gjør er å opptre som flere forespørsler mot nettstedet du skal inn på. Hvis du opptrer som 10 "brukere" og alle andre også gjør det, og nettstedet/server/"target" for forespørselen er dimensjonert for f.eks. 250 forespørsler, vil det knele allerede når 25 brukere går inn...skjønner? Så hvis alle Firefox-brukere begynner å tukle med det der er det ikke sikkert det går så mye fortere til slutt likevel...

"Skjønner"?

Heh-heh.

Selfølgelig. Det gjelder imidlertid ikke alle justeringene.

"..........................."

Skrevet

OK, så er jeg altså hjerneskadet, da. Riktig nok sammen med NOEN andre. Men det går faktisk ganske brukbart likevel.

Skrevet

OK, så er jeg altså hjerneskadet, da. Riktig nok sammen med NOEN andre. Men det går faktisk ganske brukbart likevel.

Du la kanksje ikke merke til at jeg la på en ":-)"? Humor, vet du, som i "spøk" :-)

Skrevet

Du la kanksje ikke merke til at jeg la på en ":-)"? Humor, vet du, som i "spøk" :-)

Jo da, jeg la merke til det. Faktisk så forstod jeg betydningen også, tross skaden. Men så var det dette med god eller dårlig humor da, vet du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...