ø360 Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Hei! Tittelen er kanskje misvisende med tanke på at jeg alt i alt sjelden har følinger. Jeg er en snart 22 år gammel mann som har hatt diabetes i ca 4 år og har levd bra med dette.Jeg har et forhodsvis regelmessig og sunt liv, og er selger av yrke. Frokost er en selvfølge og idag spiste jeg tre brødskiver til frokost. Satte 1 enhet Novorapid, dette er mindre enn normalt til dette måltidet da jeg hadde ca 5 i fastende blodsukker. Dette fordi jeg de siste 4-5 dager har blitt veldig sulten allerede i 9-10 tiden (2,5 halv time etter frokost). Da jeg har testet blodsukkeret har det ligget under 3 (føling). For omtrent ett år siden halverte jeg morgen insulinen hvilket gjorde at slapp nettopp dette med veldig hyppige måltider med korte mellomrom. Dette var veldig slitsomt og gjorde meg mindre fleksibel med tanke på jobbing. Mitt spørsmål er da:kan dette med følingene og sulten ha med å gjorde at hormonene i kroppen ''roer'' seg ned og at jeg faktisk begynner å bli voksen og dermed får et lavere insulinbehov?Ellers happy diabetiker 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171851-hyppige-f%C3%B8linger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 Regner med at du kjenner til gunstigheten av å spise langsomt forbrennbart sukker. At du får blodsukkerfall eller blir sulten 2.5 timer etter frokost kan tyde på at karbohydratene i brødet ikke er av de gunstigste. Kanskje kan du skule til "Lindberg-dietten", iallfall spise en brødtype som inneholder mindre hvete og mer rug. Hormonene har nok "roet seg" i fht hvordan det var da du debuterte med sykdommen, men livsstilen har nok mer å si enn hormonene. Er du mindre fysisk aktiv? annen type stress? Litt vanskelig å svare deg konkret. Uansett så blir oppgaven din å bli kjent med dine blodsukkersvingninger, leve regelmessig, små og hyppige måltider og fortsette å dosere like fint som du tydeligvis har klart til nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171851-hyppige-f%C3%B8linger/#findComment-1136670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.