Gå til innhold

Går det an å reservere seg for skattelister

Anbefalte innlegg

Gjest på nett
Skrevet

Vi prøver å finne bosted til en person ved søk i gamle skattelister som fremdeles ligger ute på nett, men finner ikke noen ved det navnet(personen har ikke byttet navn!).

Personen ligger ikke i noen form for telefonlister eller andre lister heller(pga reservasjon).

Går det virkelig an å be om reservering fra skattelistene også?Hvordan går man frem for å få til det?

Skrevet

Skrev du navnet riktig, da?

Folkeregisteret kan kanskje hjelpe deg med adresse.

Tror ikke man kan reservere seg mot å stå oppført i skattelistene. Hør med ligningskontoret eventuelt..?

Skrevet

Skulle jo tro at personer med gyldig grunn må kan bli skjermet hvis de er truet med overfall etc.

Gjest nonpersona
Skrevet

Er du sikker på at han ikke har et navn du ikke vet om? Jeg har hele 4 navn. De aller fleste kjenner kun til tre av de. Når jeg skal søke på meg selv må jeg skrive det første (som jeg aldri bruker), initialene på de to mellomnavnene og til slutt etternavnet.

Skrevet

Skrev du navnet riktig, da?

Folkeregisteret kan kanskje hjelpe deg med adresse.

Tror ikke man kan reservere seg mot å stå oppført i skattelistene. Hør med ligningskontoret eventuelt..?

Hvem som helst kan ikke ringe Folkeregisteret å få oppl om en person.

Skrevet

Hvem som helst kan ikke ringe Folkeregisteret å få oppl om en person.

Ang. adresse så har jeg fått det når jeg har ringt dit.

Oppga en god grunn, men det skulle ikke vært nok kanskje?

Skulle tro at de hadde taushetsplikt, ja.

Skrevet

Vanligvis skjer det bare når man generelt har hemmelig adresse, f.eks. fordi man har vært forfulgt.

I slike tilfeller får du heller ikke oppgitt adressen hvis du kontakter folkeregisteret. Ellers er det fullt lovlig å ringe dit og spørre etter en enkelt adresse. De noterer navn osv. på den som spør, men personen får ikke vite det. Det er en fordel om du også vet fødselsdatoen til den du spør etter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...