Gå til innhold

Kahn og Sør - hva står de egentlig for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kahn og Sør har jo uendelige debatt-innlegg mot hverandre.

Jeg har prøvd et par ganger å finne ut hva de står for, men drukner bare i usakligheter og skitt-kasting.

Kan noen (utenom Kahn og Sør) gi meg en enkel og om mulig objektiv oversikt?

Bare sånn enkelt hvem og hva de støtter eller er i mot?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

23

• Mr Kahn

13

• Goliath

11

• Prozak

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du kan få en enkel og grei redegjørelse av meg.

Jeg støtter (som samtlige nasjoner i verden) opprettelsen av en palestinsk stat, og jeg støttter også 100% Israel rett til å eksistere og til å forsvare seg selv, innenfor egne grenser.

Jeg fordømmer både palestinsk og israelsk terrorisme. Det har jeg gjort utallige ganger.

Dessverre er det slik at kritikk av staten Israels ulovlige okkupasjon av andre folks landområder blir forsøkt nedsablet med idiot-påstander om "jødehat". Det har selvsagt ikke noe med jødehat å gjøre, mer enn kritikk av norsk utenrikspolitikk er "nordmennhat". Det er en "teknikk" for å flytte fokus fra at ikke en eneste nasjon i verden er uenig i at palestinerene skal ha deres egen stat.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du kan få en enkel og grei redegjørelse av meg.

Jeg støtter (som samtlige nasjoner i verden) opprettelsen av en palestinsk stat, og jeg støttter også 100% Israel rett til å eksistere og til å forsvare seg selv, innenfor egne grenser.

Jeg fordømmer både palestinsk og israelsk terrorisme. Det har jeg gjort utallige ganger.

Dessverre er det slik at kritikk av staten Israels ulovlige okkupasjon av andre folks landområder blir forsøkt nedsablet med idiot-påstander om "jødehat". Det har selvsagt ikke noe med jødehat å gjøre, mer enn kritikk av norsk utenrikspolitikk er "nordmennhat". Det er en "teknikk" for å flytte fokus fra at ikke en eneste nasjon i verden er uenig i at palestinerene skal ha deres egen stat.

Med vennlig hilsen

Takk - det var da enklere og mer oversiktlig enn jeg hadde ventet å få når en av dere svarte direkte :)

Men håper ikke dette nå blir starten til en ny lang krangel mellom dere - det er ikke det jeg var ute etter...

Skrevet

Takk - det var da enklere og mer oversiktlig enn jeg hadde ventet å få når en av dere svarte direkte :)

Men håper ikke dette nå blir starten til en ny lang krangel mellom dere - det er ikke det jeg var ute etter...

Det er ofte smart å spørre direkte! :)

Det som er virkelig ille er at når de fremstiller det som åpenbart er berettiget kritikk av staten Israel, som "jødehat", så ufarliggjør de det virkelige jødehatet som eksisterer i verden.

Fordi når folk ser at genuin kritikk av staten Israel blir betegnet som "jødehat", så tror de at virkelig jødehat også er sann.

Bemerk at de 2 tullingene fra Norsk Israelssenter (som politiet fjernet fra Krystallnattmarkeringen) ble kastet ut av det (jødiske) Mosaiske Trosamfunn i Norge, fordi de assosierer seg med høyreekstreme-grupper.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Og jeg kan bare svare for meg selv, og det er kort fortalt: jeg er engasjert i Israels sak, jeg har jødisk blod i årene, og jeg ønsker å formidle det jeg kan og det jeg vet til så mange som mulig.

DOL fungerer bare som et av mange kontaktflater jeg benytter for å informere om vår sak. Det som kanskje provoserer mange, er at jeg ikke har den innebygde ydmykheten og saktmodigheten som mange jøder er utstyrt med, og som i høy grad lettet nazistenes «arbeid» med å avlive oss.

Det var lettere å føle sympati for den tynne, utsultede jøden i stripete pyjamas bak piggtråd, enn jøden som er istand til å forsvare seg, om nødvendig med våpen.

Skrevet

«-Men håper ikke dette nå blir starten til en ny lang krangel mellom dere-»

Jeg besvarer ikke signaturen sørs innlegg, så det er umulig. I den utstrekning det er mulig, prøver jeg å unngå å lese hetsingen hans.

Skrevet

Og jeg kan bare svare for meg selv, og det er kort fortalt: jeg er engasjert i Israels sak, jeg har jødisk blod i årene, og jeg ønsker å formidle det jeg kan og det jeg vet til så mange som mulig.

DOL fungerer bare som et av mange kontaktflater jeg benytter for å informere om vår sak. Det som kanskje provoserer mange, er at jeg ikke har den innebygde ydmykheten og saktmodigheten som mange jøder er utstyrt med, og som i høy grad lettet nazistenes «arbeid» med å avlive oss.

Det var lettere å føle sympati for den tynne, utsultede jøden i stripete pyjamas bak piggtråd, enn jøden som er istand til å forsvare seg, om nødvendig med våpen.

Du blander antisemittisme:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/4205597.stm

med genuin kritikk av staten Israels ulovlige okkupasjon av andre folks landområder.

Derved ufarliggjør du den virkelige antisemittismen, ved å rope "ulv, ulv" hele tiden.

====

Her er, for øvrig, en artikkel som burde interessere deg:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/4175045.stm

Skrevet

Takk for svar til deg også :)

Grunnen til at jeg ikke spurte deg og Sør direkte, er at hver gang jeg har prøvd å lese deres innlegg når dere "slåss" så har jeg fallt totalt av lasset og ikke klart å se kjernen (eller noe som lignet).

Derfor tenkte jeg at det var lettere for noen utenforstående som har fulgt med dere en stund å se saken utenfra og gi meg et enkelt bilde.

Beklager at jeg undervurderte dere *bøyer meg ydmykt*

Skrevet

Det er ofte smart å spørre direkte! :)

Det som er virkelig ille er at når de fremstiller det som åpenbart er berettiget kritikk av staten Israel, som "jødehat", så ufarliggjør de det virkelige jødehatet som eksisterer i verden.

Fordi når folk ser at genuin kritikk av staten Israel blir betegnet som "jødehat", så tror de at virkelig jødehat også er sann.

Bemerk at de 2 tullingene fra Norsk Israelssenter (som politiet fjernet fra Krystallnattmarkeringen) ble kastet ut av det (jødiske) Mosaiske Trosamfunn i Norge, fordi de assosierer seg med høyreekstreme-grupper.

Med vennlig hilsen

Så mye for bortvisningen av de du kaller "tullinger":

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=254077

.....

Sør støttet bortvisning her på dol.

De bar på israelske flagg og David-stjerner, må vite....og det ble for mye for de såkalte "antirasistene"...på markeringsdagen for krystallnatten. Utrolig.

At fyren har mage til å påperobe seg støtte til Israel og jødene, er vel for de fleste uforståelig, dog lett gjennomskuelig.

Skrevet

Du blander antisemittisme:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/4205597.stm

med genuin kritikk av staten Israels ulovlige okkupasjon av andre folks landområder.

Derved ufarliggjør du den virkelige antisemittismen, ved å rope "ulv, ulv" hele tiden.

====

Her er, for øvrig, en artikkel som burde interessere deg:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/4175045.stm

Du kritiserer alle israelske tiltak som er nødvendige for å overleve som nasjon. Du predikter til og med "tilbakeføring" av millioner av muslimer til Israel, slik at landet blir en muslimsk stat nesten over natten.

Da er jo "problemet" løst for sør og andre jødehatere, men for Israel er det over og ut.

Skrevet

.....

De bar på israelske flagg og David-stjerner, må vite....og det ble for mye for de såkalte "antirasistene"...på markeringsdagen for krystallnatten. Utrolig.

At fyren har mage til å påperobe seg støtte til Israel og jødene, er vel for de fleste uforståelig, dog lett gjennomskuelig.

*ler*

Det Mosaiske Trosamfunn i Oslo har forklart dette opp, ned og i mente. Og selvsagt støtter oppegående mennesker at man ikke skal ha lov til å krasje en demonstrasjon.

Beklager, Grip.

Skrevet

Du kritiserer alle israelske tiltak som er nødvendige for å overleve som nasjon. Du predikter til og med "tilbakeføring" av millioner av muslimer til Israel, slik at landet blir en muslimsk stat nesten over natten.

Da er jo "problemet" løst for sør og andre jødehatere, men for Israel er det over og ut.

Du skriver: "for sør og andre jødehatere"

Og der var du igang igjen!

Totalt uten evne til å diskutere sak.

Skrevet

I all hovedsak så står de for å kaste mest mulig dritt til hverandre :-) "Du farer med løgn igjen, som vanlig." "Du har som vanlig avslørt deg." "Du og kammeraten din, Hitler" "Du og kommunistpakket ditt" etc. etc. I tråder med litt lengde, så setter de rett og slett på Repeat, og gjentar de samme setningene om og om og om og om igjen.

"............................."

Skrevet

"Da er jo "problemet" løst for sør og andre jødehatere, men for Israel er det over og ut."

Du vet, det ER ikke nødvendig å komme med usakligheter av den typen der.

Skrevet

.....

Av Rolf Kirschner 16.11.04

Formann og forstander i Det Mosaiske Trossamfund

Det Mosaiske Trossamfund i Oslo (DMT) registrer at det har utviklet seg en

debatt i media, i bakkant av at en gruppe mennesker ble stanset av politiet

i forbindelse med SOS Rasisme sin demonstrasjon til minne om Krystallnatten

den 9. november. I den anledning er det fremmet beskyldninger mot SOS

Rasisme som vi ønsker å kommentere:

Det medfører ikke på noen måte riktighet at DMT som trossamfunn, eller

jøder som enkeltpersoner, var uønsket i forbindelse med demonstrasjonen. Vi

beklager derfor sterkt at det er fremmet slike påstander fra flere hold.

Det er for oss også helt ukjent at jødiske symboler, som Davidsstjernen,

skal ha vært uønsket i samme forbindelse. Det vi ble

gjort kjent med, og som vi fra vår side mener var en helt riktig

avgjørelse, var at man ville forby nasjonsflagg i demonstrasjonen. Så vidt

vi kjenner til, ble dette gjort for å hindre at markeringen utartet til en

demonstrasjon knyttet opp mot Midtøsten-konflikten eller krigen i Irak.

[...]

Skrevet

I all hovedsak så står de for å kaste mest mulig dritt til hverandre :-) "Du farer med løgn igjen, som vanlig." "Du har som vanlig avslørt deg." "Du og kammeraten din, Hitler" "Du og kommunistpakket ditt" etc. etc. I tråder med litt lengde, så setter de rett og slett på Repeat, og gjentar de samme setningene om og om og om og om igjen.

Akkurat som deg, med andre ord....

Med vennlig hilsen

Skrevet

Sør kom med en god redegjørelse der. Det han imidlertid ikke tok med er at samtidig som Kahn anklager alle som kritiserer Israel for å være nazister, så anklager han selv alle som kritiserer midtøsten eller norsk innvandringspolitikk for rassisme. Så de er rimelig like, og i denne sammenhengen to helt identiske motpoler.

".........................."

Skrevet

"Da er jo "problemet" løst for sør og andre jødehatere, men for Israel er det over og ut."

Du vet, det ER ikke nødvendig å komme med usakligheter av den typen der.

Selvsagt er det nødvendig. Hvis han ikke kjører diskusjonen i grøften, så blir mangelen på argumenter enda mer åpenbar.

Med vennlig hilsen

Skrevet

.....

Det er likegyldigheten og kunnskapsløysa som er vår verste fiende og signaturen sørs beste våpen. Når folk ikke engang vet forskjellen på en libaneser og en palestiner, da veit du sjøl hvor mye klokka er.

Det er ikke det palestinske folket som ligger sosialistenes hjerte nærmest, det er å reise kjerringa etter Berlinmurens fall, blåse liv i gamle marxistiske paradigmer, skape kaos. Når vestlig kultur er passe begravet, kan de trå til å «redde oss» med å innføre sitt klasseløse samfunn.

Stalins ånder byr opp til en ny dans inn i 2005.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...