Gå til innhold

Kahn og Sør - hva står de egentlig for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

«-Kjære deg da, Kahn, jeg har overhode ikke diskutert sak med deg!-»

Det har jeg notert meg!

«-Jeg prøver å skjønne hva du står for - og du har selv bedt meg spørre deg direkte og ikke andre! Det var jeg som startet denne tråden - husker du? -»

Jeg tror du har fått de svarene du trenger i så måte, uten at dette skal bli et intervju med intime betroelser.

Var det så intimt det jeg spurte om? I så fall beklager jeg.

Ellers så er det ikke uvanlig å spørre nick her inne om personlige ting - så kan eventuelt nicket avgjøre om de vil svare eller ikke.

Det vanlige er da å si:"Det ønsker jeg ikke å svare på" - eventuelt ignorere å svare. Det er ikke vanlig å glefse: "Diskuter sak - ikke person!"

Men for all del - jeg kan fortsette å holde meg unna deg. Jeg gjorde et oppriktig forsøk på å sette meg inn i det du kjemper for (og bakgrunnen for at du kjemper for dette). Det vil du holde for deg selv - og det respekterer jeg.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

23

• Mr Kahn

13

• Goliath

11

• Prozak

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Var det så intimt det jeg spurte om? I så fall beklager jeg.

Ellers så er det ikke uvanlig å spørre nick her inne om personlige ting - så kan eventuelt nicket avgjøre om de vil svare eller ikke.

Det vanlige er da å si:"Det ønsker jeg ikke å svare på" - eventuelt ignorere å svare. Det er ikke vanlig å glefse: "Diskuter sak - ikke person!"

Men for all del - jeg kan fortsette å holde meg unna deg. Jeg gjorde et oppriktig forsøk på å sette meg inn i det du kjemper for (og bakgrunnen for at du kjemper for dette). Det vil du holde for deg selv - og det respekterer jeg.

Hvis du oppfattet dette som glefsing, da har du kanskje feil innstilling i utgangspunktet. Og hvis du er oppriktig, og det håper jeg du er, i din søken etter de rette svarene, så les ikke bare det jeg skriver, det er et hav av informasjon der ute.

Men selvsagt er den politiske oppdragelsen tungtveiene når man skal skille skit og kanel. Her ligger det avgjørelser foran deg som bare du kan ta. Men det er viktig å ha så mye kunnskap som mulig før en tar et standpunkt. Det er ofte min trygghet på egne standpunkt som plager mine motstandere mest, og som de også prøver å rive ned med usaklige angrep, der jeg som regel fremstilles som ensidig, trangsynt, ser alt i svart-hvitt osv. 35 års glødende engasjement skal dømmes nord og ned av folk som knapt vet forskjellen på en libaneser og en palestiner?

Og før du vet ord av det, så befinner du deg i en mølje av tøv og tant, og ingen husker lenger hva det hele handlet om. For min del av disse utglidningene tar jeg selvkritikk, selv om jeg ikke «skrifter» på DOL om dette til enhver tid.

Det blir jo litt feil hvis noen tar mine meninger og argumenter som en personlig fornærmelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...