Gå til innhold

Influensams!!!! Når skal føolk lære????

Anbefalte innlegg

Skrevet

At selv om man blir litt snørrete og har litt vondt i halsen, kanskje litt hodepine og.. så har man IKKE influensa!!! Er så drittlei at folk misbruker ordet/sykdommen! Influensa er et virus som slår deg rett ned og kommer akuutt! Du blir dritdårlig, og får høy feber. Den kommer ikke snikende...

En sterk forkjølelse kan være nesten like ille det, men det er IKKE influensa hvis det begynte med litt vondt i halsen, og uka etter er du tett

Svigerfar f.esk er helt ekstrem til å misbruke dette! Han snakker om influensa om sommeren han da, hvis man har litt hodepine... *slår seg i panna*

Dette irriterer meg noe grenseløst! *AAARRRG*

Sist sambis hadde vondt i magen og sprutbæsj og spykuler - han holdt på å dø stakkars.. - så faren hans "det er sikkert bare influensa"!!!! ER DET MULIG???

kjenner du folk som bruker influensa om alt mulig?

Jada - litt hormonell er jeg ennå.. : )

Skrevet

Jeg er enig! Jeg prøver å henvise til folkehelseinstituttets sider, de ti månedene i året det ikke er influensaepedemi. Og oppfordrer folk som sier de har influensa resten av året, til å ringe FHI umiddelbart, da det faktisk er medleplikt hvis man oppdager influensa utenfor sesong..

Skrevet

Men på engelsk bruker man faktisk flu / influensa som begrep om forkjølelse, kaller omgangssyke for mageinfluensa osv. Så kanskje det kommer derfra?

Skrevet

Åi. Du er sinna. *rygger*

(og jeg har aldri hatt influensa)

Lips1365380508
Skrevet

hehe, er enig med deg;) Men er skrivefeilene grunnen irritasjon, eller skrev du bare fort uten å lese?;) (overskriften tenker jeg på nå)

Gjest vet forskjellen nå
Skrevet

Jeg er enig med deg. Eller rettere sagt, jeg ble enig med deg for tre uker siden, før det brukte jeg også det ordet hyppig. Inntil jeg altså for tre uker siden fikk VIRKELIG influensa. Det er noe helt annet enn forkjølelse, det er sikkert og visst.

Skrevet

Men på engelsk bruker man faktisk flu / influensa som begrep om forkjølelse, kaller omgangssyke for mageinfluensa osv. Så kanskje det kommer derfra?

Nei, forkjølelse er "cold".

"I've caught a cold."

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei, forkjølelse er "cold".

"I've caught a cold."

Med vennlig hilsen

nei, de bruker også stomach flu om omgangssyke, og i stor utstrekning flu om kraftig forkjølelse hele året (utenom influensasesong, og uten influensavirus). På samme måte som det blir vanligere i Norge å "misbruke" influensadiagnosen til å omtale forkjølelser..

Skrevet

Å ja, er så enig!

Akkurat som psykopat-begrepet. Man er ikke nødvendigvis psykopat om man denger kjerring og unger! Men man kan være det.

Skrevet

Jeg er enig! Jeg prøver å henvise til folkehelseinstituttets sider, de ti månedene i året det ikke er influensaepedemi. Og oppfordrer folk som sier de har influensa resten av året, til å ringe FHI umiddelbart, da det faktisk er medleplikt hvis man oppdager influensa utenfor sesong..

Ja, ja, ja!

Det skal jeg gjøre neste gang også!

Er så inderlig enig med Spirello.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Men, hva har det med saken å gjøre? Det betyr jo bare at influensabegrepet blir misbrukt også på engelsk.

Jeg har bodd i et engelsktalende land, og der var "the flu" influensa i sin rette betydning og "cold" var forkjølelse. Akkurat som noen andre påpeker her.

Hva de kaller "magesjau" derimot er jeg ikke helt sikker på... :-) stomach-ache var hvertfall vondt i magen...

Jeg er helt enig med Spirello! Influensabegrepet blir ofte misbrukt...

Skrevet

nei, de bruker også stomach flu om omgangssyke, og i stor utstrekning flu om kraftig forkjølelse hele året (utenom influensasesong, og uten influensavirus). På samme måte som det blir vanligere i Norge å "misbruke" influensadiagnosen til å omtale forkjølelser..

Så pussig. Jeg har bodd i England og er gift med en engelskmann, men aldri hørt at "flu" blir brukt når de mener "cold"

Stomackflu har jeg hørt, men tror ikke det er noe vanlig brukt uttrykk.

Skrevet

Woh...

Er det så nøye, da...? Gidder ikke irritere meg over sånt, jeg.

Skrevet

Woh...

Er det så nøye, da...? Gidder ikke irritere meg over sånt, jeg.

Det er åpenbart en svakhet i personligheten din! Du SKAL bli rasende over slikt! ;-)

Med vennlig hilsen

Gjest minorita
Skrevet

Jeg er enig med deg. Eller rettere sagt, jeg ble enig med deg for tre uker siden, før det brukte jeg også det ordet hyppig. Inntil jeg altså for tre uker siden fikk VIRKELIG influensa. Det er noe helt annet enn forkjølelse, det er sikkert og visst.

Hvor er du fra da? Trodde ikke influensaen var kommet enda jeg.

Gjest vet forskjellen nå
Skrevet

Hvor er du fra da? Trodde ikke influensaen var kommet enda jeg.

Bor i Oslo.

Skrevet

Det er åpenbart en svakhet i personligheten din! Du SKAL bli rasende over slikt! ;-)

Med vennlig hilsen

Oi... glemte å lese det kapittelet, jeg...! :-o

*frese*

Skrevet

Neste gang gir du svar på tiltale:

«Du kainn reis tell helvete både du og heile helvetes influensaen her, det kainn æ altså fan steiki førtæl dæ, det her e appsolutt den siste gongen æ orke å høre på det hærre satans pisspreiket du hold på med, det kainn du altså førrbainnne dæ på, du e bare en fjottt og så sytat så inni helvete, det e da du e. Du e så sytat så inn i fan, du e fan ikke verd å hør på, du sku fan ha hadd dæ en skikkelig influensa så kan du syt, din jævla sytpeis!»

Skrevet

hehe, er enig med deg;) Men er skrivefeilene grunnen irritasjon, eller skrev du bare fort uten å lese?;) (overskriften tenker jeg på nå)

Ups.. ser det nå.. skrev fort og gæli i irritasjon... hehe...: )

Skrevet

Åi. Du er sinna. *rygger*

(og jeg har aldri hatt influensa)

Ja jeg er litt sinna. Ikke i dag dag da.. men er møkkaforkjøla, og det første samboern sier (lært av faren sin) er; "Stakkars.. har du fått influensa??? "

Ggggrrrrrrrr!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...