Gjest fra sine Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Til barnehagepersonale, foreldreforeninger, lærere, journalister mm. Slik skrives fastelavn: FASTELAVN. Jeg vil altså IKKE se en eneste lapp på tavla i barnehagen med ordet fastelaven! Forstått!? 0 Siter
Sør Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Og når du først bedriver den slags: Husk å forklare dem forskjellen mellom "en sløyd lærer" og "en sløydlærer"! Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Ugga Bugga Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Og når du først bedriver den slags: Husk å forklare dem forskjellen mellom "en sløyd lærer" og "en sløydlærer"! Med vennlig hilsen Og forskjellen mellom "pult ost" og "pultost". 0 Siter
Gjest fra sine Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Og når du først bedriver den slags: Husk å forklare dem forskjellen mellom "en sløyd lærer" og "en sløydlærer"! Med vennlig hilsen He-he, ja jeg gjør mitt beste.. Lærere er de verste, jeg har sett skrevet: penal, kneipbrød, apelsin og pappegøye i min datters skolebok. 0 Siter
Line Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Og når du først bedriver den slags: Husk å forklare dem forskjellen mellom "en sløyd lærer" og "en sløydlærer"! Med vennlig hilsen *signerer* Når var det denne håpløse orddelingen kom til oss? Jeg mistenker at ordboka på mobiltelefonene har litt av skylda, der man må dele ordene for å få dem riktig, og sette dem sammen etterpå. Bekymringsverdig, og TOTALT håpløst å lese! 0 Siter
Maggi Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 He-he, ja jeg gjør mitt beste.. Lærere er de verste, jeg har sett skrevet: penal, kneipbrød, apelsin og pappegøye i min datters skolebok. Hvordan mener du kneipbrød skrives? 0 Siter
Gjest mij Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 He-he, ja jeg gjør mitt beste.. Lærere er de verste, jeg har sett skrevet: penal, kneipbrød, apelsin og pappegøye i min datters skolebok. penal, er det feil da? :-/ 0 Siter
Holmes Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 He-he, ja jeg gjør mitt beste.. Lærere er de verste, jeg har sett skrevet: penal, kneipbrød, apelsin og pappegøye i min datters skolebok. Og fordi du har sett dette skrevet av en lærer, så er lærere de verste? Generalisering vil jeg vel kalle dette... 0 Siter
Line Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 penal, er det feil da? :-/ Nei, det skrives penal, med én n. 0 Siter
Line Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Hvordan mener du kneipbrød skrives? Med to p'er; kneippbrød. 0 Siter
Elbereth Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Hvordan mener du kneipbrød skrives? Skrives kneippbrød. Visstnok en dr. Kneipp som oppfant det (du verden så mye rart man går rundt og vet!) 0 Siter
Holmes Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 penal, er det feil da? :-/ pennal kneippbrød 0 Siter
Gjest ariedam Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Hvordan mener du kneipbrød skrives? Det skrives med to p'er: Kneippbrød. Navnet har det fra en mann (sikkert baker) som hette Kneipp. 0 Siter
Maggi Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Skrives kneippbrød. Visstnok en dr. Kneipp som oppfant det (du verden så mye rart man går rundt og vet!) Ja, hva dere vet. Her var det mange med kunnskapen. ;o) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 pennal kneippbrød Pennal? Tror ikke det gitt. 0 Siter
Holmes Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Pennal? Tror ikke det gitt. Det heter nok pennal. Sjekk ordboka di. 0 Siter
Gjest fra sine Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Og fordi du har sett dette skrevet av en lærer, så er lærere de verste? Generalisering vil jeg vel kalle dette... Lærere er de verste JEG har sett, ja.. Men det er jo godt mulig at andre er verre.. 0 Siter
Gjest fra sine Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Nei, det skrives penal, med én n. Det heter pennal, og ferdig med det! Herregud! 0 Siter
tonie Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Pennal? Tror ikke det gitt. http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html Prøv å skrive penal og se hva som skjer:-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Og når du først bedriver den slags: Husk å forklare dem forskjellen mellom "en sløyd lærer" og "en sløydlærer"! Med vennlig hilsen *Ler høyt* - Det tok noen sekunder før jeg innså betydningen av en sløyd lærer! Helt enig med deg. Utrolig mange personer deler opp ordene på den måten. Mitt "hjertebarn" er apostrofene (har skrevet om det på DOL før). Irriterer meg grenseløst over å se ordet kafé skrevet kafè eller cafè eller t.o.m. kafe'! Vi bor et par kilometer fra en Montér-forretning. På skiltet ved avkjørselen står det Montèr. Grusomt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.