Gå til innhold

hvor er media hen?

Anbefalte innlegg

Gjest littsint
Skrevet

under benjamindrapet ble det skrevet en haug avisaartikkel. Det grove overfallet av en gutt som ikke er istand å forsvare seg pga fysisk funskjonshemning får knapt nok en notis.

Lurer på om det har noe med at offeret hadde feil hudfarget og at de som overfalt ikke var "hvite" "nordiske"

Skrevet

Knapt nok en notis? Det har da vært skrevet mye om dette.

Gjest er grundig dekket
Skrevet

Nå har jeg søkt og sett på nyhetsklipp på nrks dagsrevyen og kveldnytt, og det har vært mange og lange innslag om dette overfallet mange dager.

Jeg har også bladd meg gjennom Aftenposten-bunken, og det har stått masse om saken, både store artikler med bilder på forsiden, og med tegninger / siluetter av de siktede, og bilder av moren, og mer kommentar-artikler fra redaktørene.

Jeg tror i såfall du har lest / sett veldig annerledes media enn meg..

Skrevet

Tror du må åpne avisene, skru på radio og/eller TV, evt. lese nettaviser først. Og så kanskje komme tilbake etterpå med klagen. Eller kanskje ikke...

skorpionfisken
Skrevet

Jeg har fått med meg mye om denne saken, både fra aviser og radio.

Hva vil du vi skal gjøre da? Gå i demonstrasjonstog mot dumme voldsmenn?

Skrevet

Saken fra Holmlia har i og for seg fått brukbar dekning.

Det spesielle med benjaminsaken var at det ble kategorisert som rasismedrap og at det på en merkelig, mediadrevet måte, utviklet seg en slags kollektiv galskap som brakte tusenvis av mennesker ut i gatene med fakler og taler.

Senere har flere advart mot dette og spesielt mot den meningsterror det førte med seg en periode. Galskapen var rett og slett også en fare for rettssikkerheten.

Når våre nye landsmenn dreper eller lemlester etniske nordmenn, får man aldri en slik vinkling i media og et slikt engasjement.

Dette selv om mange av tilfellene trolig dreier seg om rasisme i grov forstand, ikke minst når vi ser på de mengder av voldtekter som rammer norske kvinner, og selvsagt har sitt utgangspunkt i mange innvandreres nedlatende holdning overfor norske kvinner.

Undersøker man muslimske menns holdning overfor Norge generelt og spesielt norske kvinner, vil man bli sjokkert. Mange kvinner opplever dette stadig vekk, gjennom nedlatende tilrop osv osv, i mange tilfeller også voldtekt og i noen tilfeller drap.

....

Media styres av det politisk korrekte. Det er ikke poltisk korrekt å påpeke den åpenbare rasismen blant mange innvandrere. Dette reflekteres i medias vinkling.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...