Gå til innhold

tung i brystet

Anbefalte innlegg

heisann!jeg er en ung jenta på 17 som fikk astma som 13-åring og lurer på om det er noen mulighet forat jeg kan vokse fra meg astmaen min?så lurer jeg på om det er noe jeg kan gjøre for å øke lunge kapasiteten min? den er nå på ca 70%...jeg har hund og går tur med han hverdag og trener en del utenom dette, når jeg går tur får jeg alltid vondt i brystet og dette kjennes ut som ett aastmaanfall, hva kommer dette av?legen min mener jeg har en så kalt kronisk astma,hva vil dette si?og at jeg har en anstrengende utløsende astma.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171887-tung-i-brystet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-astmatiker.

Får man astma 13 år gml. og fortsatt har plager som 17 åring tror jeg at det er vanskelig å love deg at du vil vokse det av deg. Men at du kan bli bedre, er mer sansynlig. Hvis du er allergiker, kan det f. eks. være nyttig å unngå det som trigger allergien din. Du nevner hunden din. Hvis du ikke er hundeallergiker betyr det ikke noe neagtivt for deg.

Idag er det en rekke antiastmatiske medisiner som er svært effektive. Hvis du ikke har vært hos lungelege, er kanskje det en ide for å finne hva som passer deg best.

Trening er viktig når du er i gode perioder av astmaen din. Du vil da kunne tåle mer og du greier å takle dårlige perioder bedre. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171887-tung-i-brystet/#findComment-1132052
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...