Gå til innhold

plage katta

Gjest ikke pent gjort

Anbefalte innlegg

Gjest ikke pent gjort
Skrevet

Når jeg er irritert en dag så plager jeg katta litt, ikke pent gjort, men deilig å springe et par runder rundt i huset etter den og kanskje daske den litt på rompa. Ender jo med at den vil ut da, stakkars katt gikk ut nå ikveld. Blir kaldt for den i natt. men imorgen kommer den lykkelig inn igjen. Ville ikke ei katt rømme hvis den hadde det for fælt hjemme?

Gjest gjør noe med saken
Skrevet

Jeg syns du bør begynne i terapi. Jeg mener det.

Og så gi bort katten din til dyrevenner som klarer å beherske sinnet sitt.

Skrevet

a) Det er sykt å ta ut frustrasjon og annen dritt på katta. Kjøp en "punching ball" og slå, eller tren på andre måter!

B) Sørg for å gi katta et bedre hjem. Omplassering er kanskje nødvendig, om du ikke klarer å skjerpe deg.

c) Nei, katta vil komme hjem, fordi det er der den vil få mat. Huskatter klarer seg ikke ute på egenhånd i lengden.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det der er helt normalt. Jeg plager ofte naboene når jeg er pissed off. Klasker dem litt på rumpa og greier. Samme med ungene rundt her. Lite er som å løpe etter dem og gi dem noen heftige rumpedask. Det er stas.

Skrevet

Dette virker som helt normal adferd på meg.

Skrevet

Joda jeg kan godt forstå at du dasker både en ene og den andre , men den som trenger en dask er deg!

Finn en annen måte å få ut frustrasjon på!

Gjest ikke pent gjort
Skrevet

Katta kom inn igjen no, slipper iallefall og fryse ute i natt. God matlyst har den og:) Skal prøve å skjerpe meg

Gjest svaksterk
Skrevet

Du høres ut som pappan min du!

*lurer på om det er deg?*

Dette er sykt. Få deg hjelp.

Skrevet

Katta kom inn igjen no, slipper iallefall og fryse ute i natt. God matlyst har den og:) Skal prøve å skjerpe meg

Prøve å skjerpe deg? Om du ikke klarer å skjerpe deg, men må "prøve", så bør du tenke lenge og grundig igjennom hva det er du lar gå ut over katta, og hvor du egentlig burde rettet frustrasjonen og sinnet ditt...

Stakkars uskyldige dyr...

Gjest ikke pent gjort
Skrevet

Jeg syns du bør begynne i terapi. Jeg mener det.

Og så gi bort katten din til dyrevenner som klarer å beherske sinnet sitt.

Mulig at jeg skulle gått i terapi, men har ikke trua på psykologer. Trur de fleste psykologer er folk med store psykiske problemer, derfor de blir psykologer. selv er jeg pedagog med ansvar for mange barn og neida oppfører meg pedagogisk på jobb. selv om det er galt, så trur jeg innerst inne at det er mange som meg og trur ingen psykolog kan hjelpe meg

Gjest svaksterk
Skrevet

Mulig at jeg skulle gått i terapi, men har ikke trua på psykologer. Trur de fleste psykologer er folk med store psykiske problemer, derfor de blir psykologer. selv er jeg pedagog med ansvar for mange barn og neida oppfører meg pedagogisk på jobb. selv om det er galt, så trur jeg innerst inne at det er mange som meg og trur ingen psykolog kan hjelpe meg

Det er dårlig gjort overfor dine omgivelser. Om du er pedagog er det langt fra teori til virkelighet i så fall! Lest alice miller?

Skrevet

Det finnes mange andre terapeuter enn psykologer.

Og du kan tru så mye eller lite du vil, med det du gjør er likevel ulovlig (både dette og det andre innlegget ditt...)

Gi bort katten til noen som steller pent med den og skaff deg og barna dine hjelp.

Skrevet

Det er ikke psykologen du skal ha tru på, det er deg selv og din vilje og evne til å endre adferd.

Psykologen har verktøyet du trenger.

Skrevet

Selv en psykolog med psykiske problemer selv (som det slett ikke noen automatikk bak - det er fordommer!) - vil kunne håndtere en slik situasjon bedre.

Og bare at du ikke innser/innrømmer at det ville vært bedre for deg - og katta - at du heller tar ut alle de negative følelsene dine på treningssenteret, på en sånn "punching ball" (bokse-ball?, vet ikke hva det heter på norsk). Heller enn å plage livet av et dyr som faktisk er HELT uskyldig i hvordan du måtte ha det.

Sjøl har jeg en hund, og joda, den kan være irriterende innimellom - sånn om den vil ha kos og jeg ikke vil kose med den. Men i såfall ber jeg den gå vekk fra meg (evt går unna sjøl, eller stenger den ute av det rommet jeg er i). Jeg flyr ikke rundt og slår den. Uansett hvor jævlig min dag måtte være!

Jeg er en annen
Skrevet

Dette høres ut som en bortforklaring på hvorfor du ikke tør/gidder søke hjelp. Hvis du har pedagogisk utdannelse vet du antagelig hvor skadelig oppførselen din kan være for ungen din.

Gjest svaksterk
Skrevet

og om du så hadde vært kongen ville jeg ikke trodd det du gjør er noe mer riktig!

Utdanning sier ingenting mer enn vekttall. Skal det du gjør være mer rett fordi du er pedagog???

Gjest ikke pent gjort
Skrevet

og om du så hadde vært kongen ville jeg ikke trodd det du gjør er noe mer riktig!

Utdanning sier ingenting mer enn vekttall. Skal det du gjør være mer rett fordi du er pedagog???

var overhodet ikke det jeg mente, men er ganske belest innen psykologi og pedagogikk og trur ikke en psykolog kunne hjelpe meg.

Gjest svaksterk
Skrevet

var overhodet ikke det jeg mente, men er ganske belest innen psykologi og pedagogikk og trur ikke en psykolog kunne hjelpe meg.

neivel. da er det ikke noe annet å gjøre da, enn å plage katte og klappe til ungene dine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...