Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hvor sannynlig er det at jeg er gravid nå.. går på p-piller, men midt i desember glemte jeg en... hadde da ikke sex på 14 dager, men så 'glemte vi oss' på siste dagen med pille på det brettet (21 pille-brett) fikk mensen da som vanlig 4 dager senere og begynte på nye piller en uke etter...

men i halvannen uke nå har jeg vært 'rar' i magen.. mensenliknende smerter liksom..mulig litt hovne og ømme bryst og..(mulig jeg som 'kjenner ekstra godt etter fordi jeg er redd for at jeg har blitt gravid) tok en test da for halvannen uke siden (var negativ) og en igår, da jeg igjen fikk mensen. (var og negativ) hvor sannsynlig er det at jeg er gravid til tross for dette...

sier jo til meg selv at jeg sikkert ikke er det, men blir liksom ikke helt beroliget..

ikke ta meg feil da.. vil gjerne ha barn, men bare ikke akkurat nå.. er 20 år og har akkurat begynt på et 5 årig profesjonsstudie.. så passer dårlig nå.. tenkt å vente en 7-8 år ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171933-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det "ubeskyttede" samleiet var rundt nyttår, vil en gravidistetstest slå ut nå.

Så ta en test, det er eneste måte du helt sikkert får greie på om du er gravid!

tok en test i går... den var negativ.. men har en til da, som jeg tenkte jeg skulle ta imorgen eller fredag... men er liksom redd for å være gravid selvom testen sier at jeg ikke er det...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171933-gravid/#findComment-1131795
Del på andre sider

tok en test i går... den var negativ.. men har en til da, som jeg tenkte jeg skulle ta imorgen eller fredag... men er liksom redd for å være gravid selvom testen sier at jeg ikke er det...

Hvis testen er negativ etter tre-fire uker (etter samleie), og du bruker p-pillen, og det hadde gått 14 dager etter den glemte pillen før du hadde det "ubeskyttede" samleiet, er oddsen for at du er gravid ekstremt liten.

Hvis du i tillegg får normal blødning i neste pillepause, kan du regne det som helt sikkert. (selv om du egentlig kan gjøre det allerede nå).

men jeg forstår følelsen, når man først begynner å kjenne etter, kjenner man mange syptomer...

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171933-gravid/#findComment-1131799
Del på andre sider

Hvis testen er negativ etter tre-fire uker (etter samleie), og du bruker p-pillen, og det hadde gått 14 dager etter den glemte pillen før du hadde det "ubeskyttede" samleiet, er oddsen for at du er gravid ekstremt liten.

Hvis du i tillegg får normal blødning i neste pillepause, kan du regne det som helt sikkert. (selv om du egentlig kan gjøre det allerede nå).

men jeg forstår følelsen, når man først begynner å kjenne etter, kjenner man mange syptomer...

:-)

takk for beroligende ord =)

men kjenner meg selv godt nok til at jeg nok kommer til å ta en test til om litt bare for å være på den sikre siden...

fikk mens som vanlig da.. men mulig den er litt mindre enn vanlig.. vanskelig å si siden det bare er andre dagen idag... men bare dte at jeg har vært så stresset pleier jo og å virke inn på det.. men synes den er annerledes da på en måte... 'brunere' liksom.. alt bekymrer meg nå... :/

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171933-gravid/#findComment-1131805
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...