OKS1365380809 Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Hei. Jeg og min nå eks-samboer fikk en flott gutt 13.06.04. Dessverre ble forholdet vårt avsluttet like etter nyttår. Den 13.02.05 er gutten 8 mnd, han ammes, spiser grøt og middag. Vi har tidligere gitt han morsmelktillegg uten problem for han. I dag vil ikke mor la meg få se ungen, og vi skal til mekling i morgen ang samvær. Ved forrige ukes kontroll av ungen, sa helsesøster at det KAN VIRKE som om han har atopisk eksem, og hun anbefalte amming lengst mulig opp mot et år, for å forebygge evt allergi. Vi foreldre måtte tilstrebe at ungen ble ammet og fikk treffe sin far ofte. Amming var også viktig for mor, slik at hun ikke skulle miste melken. Jeg har snakket med to uavhengige helsesøstre som sier flg: jeg som far kan godt ha ungen to ettermiddager i uken, og en natt annenhver helg (gjerne fra kl 17.00 til dagen etter kl 12.00) uten at ungen tar skade av dette. Slik jeg kjenner mor, så vil hun sette seg imot dette, med begrunnelsen at hun må amme pga allergi, og at hun ikke skal miste melken. Helsesøstrene (de to) sier at ungen ikke tar skade av å være sammen med meg de nevnte tider, og mor mister ikke melken slik over natten. For disse to virket det som hysteri, som de sa. Mor har i dag to hunder som er inne, og disse både røyter og tar med seg skitt inn i huset. Selv om hundene er i gangen, så dras hår og skitt inn i resten av huset. Kan dette påvirke en evt negativ utvikling av allergi. Kan jeg få et svar på dette med amming kontra samvær med meg, samt utvikling av allergi ift hundene, spesielt når helsesøster har sagt at gutten KAN HA atopisk eksem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171948-amming-samv%C3%A6r-atopisk-eksem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest håper det går bra;) Skrevet 30. januar 2005 Del Skrevet 30. januar 2005 heisann=) først vil jeg si at det overhodet IKKE er noe problem for deg å ha barnet ditt , selv om det er for over et døgn. moren kan pumpe opp melk som du varmer opp igjen, og hvis hun får melkespreng mens du har gutten, kan hun bare pumpe melk og enten gjemme den i kjøleskapet, eller tømme den ut, alt etter hvor mye melk hun har... men hvis hun pumper melk og sender den med deg, så sett den i kjøleskapet til du skal varme den=) det kan virke på meg som hun kanskje er redd for å sende barnet vekk over natten? noe som jo er forståelig siden han er liten, og hun ikke er vant med å være uten han. men du er jo faren, og har like mye rett til å se barnet ditt som henne=) men dessverre er det mange jenter som ikke godtar at faren har barnet den første tiden etter et brudd....dette kan jo være fordi hun kanskje mener hun da mister begge to? jeg vet ikke hvem som gjorde det slutt, men det kan hende hun tenker seg redd med tanke på å ikke ha barnet om natten. men dere kan jo si det slik at du ringer hvis det er noe, og at hun kan ringe når hun vil og høre om det går bra.så lenge det ikke forstyrrer nattesøvnen da;) når det gjelder denne eksemen så vet jeg ikke så mye om den, men søskenbarnet mitt har/har hatt den når hun var mindre, men hun måtte ta medisin når de hadde hund og andre dyr. men det var bare av og til, det var ikke alltid hun reagerte-.... men som sagt, det er ikke sikkert det er det samme.. unasett så vil jeg ønske deg masse lykke til, håper alt ordner seg mellom dere slik at du får ha den gleden du vil av sønnen din, uten krangling...=) klem fra ei som håper det går bra:) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171948-amming-samv%C3%A6r-atopisk-eksem/#findComment-1136247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.