Gå til innhold

Hjelp meg å spare penger!

Anbefalte innlegg

Gjest den sorte dame
Skrevet

Obs! Også postet på foreldre&småbarn

Vi har prøvd 1000 ganger å skulle innføre handling en gang i uken, men sklir alltid ut etter første uke!

Kommer på mer jeg må ha og sånn, så blir det butikk hver dag allikevel... Og dette begynner å bli DYRT!!!

Derer som er økonomiske og handler en gang i uken, hvordan ser handlelisten deres ut? Vi er 4 stk, en mamma, en pappa, en gutt på 7 og en jente på 5.

Noen som har et handletips for en uke? 7 middagstips med andre ord, og hvor mye melk og brød kjøper dere...? Andre ting!

Kanskje litt rotete dette, men håper på HJELP! Vi klarer ikke ting økoniomisk lenger...

Andre sparetips mottas også med takk!

Videoannonse
Annonse
mil1365380270
Skrevet

Fryktelig ambisiøst å handle bare en gang i uken. Hva med å ha to som mål?

Skriv handleliste, og hold deg til den. Da sparer du penger :-)

Gjest Student siste 7 år
Skrevet

Handler når det trengs jeg. Sparer mye på billig mat. Handle i innvandrerbutikker. Bruk mye bønner i maten, kjøpes for noen tiere i tokilossekker. Sunt er det også! Pasta og nudler er også billigmat. Hamstre når "dine" varer er på tilbud, alltid kjøp billigste alternativ. Og aldri handle på tom mage! Kutte ut ukeblader, de er oftest fulle av ræl likevel. Sjekk også ut http://www.gjerrigknark.com. Sykle til jobb, la bilen stå.

Skrevet

Tror ikke det spiller så stor rolle om man handler flere ganger i uka. Det som er viktig er:

Kjøp store kvanta da ting er billige. Ha det i fryseren.

Skriv handleliste, og kjøp bare det dere trenger. (Man trenger ikke godterier på hverdager, ukeblader, lettvint ferdigmat til full pris m.m.)

Ellers tror jeg også man sparer mye på å kjøpe klær på salg. Dvs. kjøp vinterklær nå, og sommerklær på høsten. Inkl. sko. Da halverer du i hvertfall klesbudsjettet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...