Gå til innhold

Problem med kontaktlinser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har tidligere brukt kontaktlinser uten problemer, men denne gangen ville de ikke sitte der de skal! Kjøpte noen fargede for moro skyld, har brukt dette før også. Men disse ville ikke feste seg over hornhinnen! Hver gang jeg blunket flyttet den seg litt opp, ganske ubehagelig (og så nokså underlig ut). Noen som har opplevd lignende, og hva kan det komme av? Det var samme problem på begge øyne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det riktig størrelse, da?

Hvis du har kjøpt dem på nett, kan det være at de ikke passer øyet ditt.

Eller det kan rett og slett hende at de er på vrangen...men det sjekker du vel.

Skrevet

Er det riktig størrelse, da?

Hvis du har kjøpt dem på nett, kan det være at de ikke passer øyet ditt.

Eller det kan rett og slett hende at de er på vrangen...men det sjekker du vel.

Takk for svar! Hvordan sjekker man om de er på vrangen? De er uten styrke... Skulle være samme størrelse som sist.

Skrevet

Takk for svar! Hvordan sjekker man om de er på vrangen? De er uten styrke... Skulle være samme størrelse som sist.

Når du holder kontaktlinsen ytterså på fingertuppen, skal de være fint og jevnt avrundet som en halvsirkel. På vrangen ser de litt flatere ut. Du ser forskjellen hvis du prøver deg frem. Husk rene fingre og saltvann til å skylle linsene med.

I forhold til størrelsen (som ikke må forveksles med styrken) er det to forskjellige mål å ta hensyn til. Det er ikke sikkert at de er nøyaktig like?

Skrevet

Har den samme KURVE som sist? Det er viktig.

I tillegg til omkretsen, som også er noe viktig.

Når du skal over til fargelinser er det som regel best å få dette sjekket ut hos optiker, for det blir _litt_ forskjellig fra vanlige.

Jeg valgte også feil fargelinser først, så slo jeg fargelinseting sammen med synssjekk, fikk noen bra tips om hva jeg måtte se etter og hvorfor den andre var feil, og fikk prøve noen som passet. De satt mye bedre :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...