Gå til innhold

serumkonsentrasjoner/doble leverenzymer

Anbefalte innlegg

dundee1365380809

Etter en lang periode med uttesting av de fleste ssri med.er dette status.De virker ikke, får kun bivirkninger. På 850mg efexor var det bare serum tilsv.37,5mg i blodet. etter blodprøver tatt hver time i en dag på seroxat, ble det stilt spørsmål om compliance siden det ikke kunne spores i blodet. gikk tur med hunden og var våken og fin på 600mg nozinan.Følte ingen forskjell på1800 mg truxal.Cisordinol i dråpeform i høye doser virket heller ikke. Lithium fikk jeg allergisk reaksjon mot. Eneste som virker for å dempe panikkangsten er Xanor og da i 2 pluss 2mg i løpet av dagen. blodprøver viser doble enzymer(cyp2d6) i leveren og visstnok derfor xtrem hurtig metaboliseing.slitsomt å måtte prøve og forklare dette til fagfolk osv. er i forsvarsposisjon hele tiden og føler meg ofte mistrodd og at andre bare tror jeg vil ha masse medisin. slik er det jo ikke. kan noen forklare meg hva som skjer, hvorfor det er slik og om det er vanlig og ikke minst kan noe gjøres for at kroppen skal kunne ta opp medisin på normal måte. Det er 4 år siden siste prøve ble tatt. Xanor virker nøyaktig på samme måte ennå.dvs i det minste halverer panikkangsten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171968-serumkonsentrasjonerdoble-leverenzymer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den raske metaboliseringen din er genetisk betinget, og det er således ikke så mye du kan gjøre for å endre dette. Legemidler som metaboliseres via cyp2d6 må derfor gis deg i ekstremt høye doser dersom man i det hele tatt skal kunne se noen effekt.. Ideelt sett bør man vel bestrebe seg på å benytte legemidler som metaboliseres via andre isoenzymer enn 2d6 til deg.

Ang. at du stadig får spørsmål vedr. compliance - jeg ville rett og slett skaffet meg en legeerkæring på det at du har esktrem hurtig metabolisme på CYP2d6 - så kan du vise fram dette til eventuelle nye leger for å unngå unødvendig mistenkeliggjøring.

mvh

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det enkeste ville være om du fikk kopi av prøvesvaret der det står ser en hurtig -metaboliserer i Cyp 2D6 -systemet. Hvorfor skal du forholde deg til så mange leger? De fleste som ikke har virkning av medisinene har heller ikke så mye bivirkninger. kanskje legen din burde henvist deg til en psykiater med spesialkompetanse. "Smertemedisinsk senter" i Oslo har psykiatere som kan mye om legemidler og individuell tilpasning av disse. Kanskje kunne du komme til målet med samtaleterapi; hlt egne teknikker finnes for de med panikk-angst; spør om henvisning for kognitiv adferdsterapi..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...