Gå til innhold

sjalusi


totte1365380809

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

En psykolog som behersker kognitiv terapi kan best hjelpe deg.

Dette gjelder dersom det "kun" dreier seg om "vanlig" sjalusi.

Om du stort sett forventer at andre ikke er til å stole på, og at de fleste er ute etter å bedra deg,, vil du ha nytte av en liten dose "antiskeptisk" medisin (antipsykotika).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En psykolog som behersker kognitiv terapi kan best hjelpe deg.

Dette gjelder dersom det "kun" dreier seg om "vanlig" sjalusi.

Om du stort sett forventer at andre ikke er til å stole på, og at de fleste er ute etter å bedra deg,, vil du ha nytte av en liten dose "antiskeptisk" medisin (antipsykotika).

Hehe, antiskeptisk medisin....

Det hørtes skummelt ut..så det er jeg skeptisk til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skeptikeren

Hehe, antiskeptisk medisin....

Det hørtes skummelt ut..så det er jeg skeptisk til...

Fint det da... når folk beskylder deg for å være så paranpoid. Så sier du bare: jeg er ikke paranoid...kun skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint det da... når folk beskylder deg for å være så paranpoid. Så sier du bare: jeg er ikke paranoid...kun skeptisk.

Ja, en sunn skepsis er bra. Men jeg er både skeptisk og naiv på samme tid jeg. Noen ganger glemmer jeg liksom at jeg egentlig er en skeptiker...hmmm... det var en nøtt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skeptikeren

Ja, en sunn skepsis er bra. Men jeg er både skeptisk og naiv på samme tid jeg. Noen ganger glemmer jeg liksom at jeg egentlig er en skeptiker...hmmm... det var en nøtt...

er veldig bevisst på at jeg er skeptisk..likte å finne denne betegnelsen her på dol... har en far som er veldig paranoid i den grad det var ut over oss andre og han selv uten at han skjønner i det hele tatt forstår det er han det er noe galt med...

ser jeg har samme trekkene,men tar meg sammen..jeg er skeptisk..og tenker på det ..og finner alternative forklaringer på konspirasjonene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er veldig bevisst på at jeg er skeptisk..likte å finne denne betegnelsen her på dol... har en far som er veldig paranoid i den grad det var ut over oss andre og han selv uten at han skjønner i det hele tatt forstår det er han det er noe galt med...

ser jeg har samme trekkene,men tar meg sammen..jeg er skeptisk..og tenker på det ..og finner alternative forklaringer på konspirasjonene...

Det viktigste her i livet er å kjenne seg selv, så når man er klar over visse tendenser inni seg selv, så er det ikke farlig tror jeg. Da har man kontroll, slik du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...