Gå til innhold

Trappegåing

Anbefalte innlegg

Gjest trimmir
Skrevet

Er trappegåing mange ganger på dagen god trim eller må en gå i trappe lenge om gangen for at det skal ha noe effekt?

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

begge deler, kommer også an på hva du vil oppnå.

Skrevet

Uansett er dette positivt:-)

Men for å kalle det trim holder det jo ikke å gå i trapper 1 minutt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Trappegåing er selvsagt god trening. Men det ser jo ikke bra ut! Jeg mener... Hvis du f.eks. har en 10 meters trapp i nabolaget og du går opp og ned den i 60 minutter kommer hele nabolaget til å tro du sliter med en eller annen tvangslidelse.

Gjest du er ikke sann...
Skrevet

Trappegåing er selvsagt god trening. Men det ser jo ikke bra ut! Jeg mener... Hvis du f.eks. har en 10 meters trapp i nabolaget og du går opp og ned den i 60 minutter kommer hele nabolaget til å tro du sliter med en eller annen tvangslidelse.

*ser for meg og gapflirer*

Gjest trimmir
Skrevet

Jeg bor slik til at jeg må gå i trapp både for å komme til kjøkken, vaskekjeller, soverom, datarom, toalett og bad. Har småbarn hjemme. Synes jeg er i fysisk aktivitet hele tiden. Trenger jeg da noe mere trim for helsens skyld?

Gjest NonStopp
Skrevet

Jeg bor slik til at jeg må gå i trapp både for å komme til kjøkken, vaskekjeller, soverom, datarom, toalett og bad. Har småbarn hjemme. Synes jeg er i fysisk aktivitet hele tiden. Trenger jeg da noe mere trim for helsens skyld?

Nei, høres ikke slik ut. Da er det bare til å spise riktig i tillegg. Men altså, trappegåing teller ikke opp for tur i skog og mark i frisk luft!

Skrevet

*synes SDD er morsom og vurderer derfor å komme til odal'n og gjeddefestivialen til sommer'n*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det kommer jo an på formen din generelt. Selv ville jeg ikke sett på den slags aktiviteter som trening, men føler du deg bra, ikke eser ut som en bolledeig, har sunt blodtrykk og grei nok (hva nå det betyr...) kondisjon, så holder det sikkert.

ShitDiddelyDo
Skrevet

*synes SDD er morsom og vurderer derfor å komme til odal'n og gjeddefestivialen til sommer'n*

Det blir utrolig stas der i år, og siden jeg helt har glemt eddiken er det greit at noen tar med det også.

Gjest trimmir
Skrevet

Det blir utrolig stas der i år, og siden jeg helt har glemt eddiken er det greit at noen tar med det også.

Det jeg lurer mest på er om det er noen særlig forskjell på å gå i trapp 30 ganger fordelt utover dagen og det å gå i trapp kun en gang på dagen og da 30 ganger på en gang.

Skrevet

Det jeg lurer mest på er om det er noen særlig forskjell på å gå i trapp 30 ganger fordelt utover dagen og det å gå i trapp kun en gang på dagen og da 30 ganger på en gang.

ja, treningseffekten er mye bedre å gå samtidig, enn spredt. men du har også litt effekt av at du går ofte.

Skrevet

nei jeg tar bare vin. ikke kaken engang!

ShitDiddelyDo
Skrevet

nei jeg tar bare vin. ikke kaken engang!

Lømmel.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, det blir ikke det samme. Utholdenhetstrening må utføres over tid. Ikke i rykk og napp og fordelt på 30 ganger om dagen.

Skrevet

Lømmel.

Ja! Engler kan ikke være FOR prektige vettu ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja! Engler kan ikke være FOR prektige vettu ;)

Nei, litt lømmel bør man være. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...