Gå til innhold

Alt, meningsløst?


Gjest uten

Anbefalte innlegg

Jeg satt på bussen og tenkte på trafikkfyr. Det lyser rødt, det betyr stopp. Gult, vent litt, og grønt -kjør. Livet mitt står på gult lys. Et evig vent.

Jeg finner ikke mening med eksistensen min. Jeg vet ikke hvorfor jeg ble født, og ikke hva jeg har å gjøre her. Jeg syns livet er uten mening og det står stille. Hva er tid? Hvorfor er solen her? Hvorfor bygde de eifeltårnet? Hva er poenget med å jobbe, trene, snakke, sove, være til? Bokstaver, hvorfor ble de oppfunnet? Det er så tomt. Hva er poenget med å fylle tiden med meningsløse aktiviteter når jeg ikke har noen følelse av mening eller verdi? Det blir meningsløst slik fargene forsvinner når skumringen kommer og natten faller på.

Det er så lett å begynne å innbilde seg at det en gjør er meningsfult. Det er lett å lage fantasier om trygghet og glede, at det er noen som bryr seg og lage rutiner, stå opp hver dag, trene, lage mat, se på tv, gå i behandling, lese, snakke med andre, innbilde seg at så lenge jeg klarer å holde meg til denne rutinen, da kommer jeg til å klare meg. Så lenge jeg klarer å kontrollere alt rundt meg og i meg, da overlever jeg. Men egentlig er det lik å hale ut tiden.

Jeg er like meningsløs som gult lys i trafikkfyret. Det som blinker så vidt mellom rødt og grønt. Gult lys. Det har hengt seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

likte veldig godt innlegget ditt. du er en ordkunstner, vet du det?

syns det er trist at du kjenner det slik. vet hvordan du har det. er på gul jeg også.

ville bare si at du skriver vanvittig bra.

skriv mer!

mvh reana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likte veldig godt innlegget ditt. du er en ordkunstner, vet du det?

syns det er trist at du kjenner det slik. vet hvordan du har det. er på gul jeg også.

ville bare si at du skriver vanvittig bra.

skriv mer!

mvh reana

Tusen takk!

Jeg ble kjempeglad for den utrolig hyggelige tilbakemeldingen din:-)

Det var veldig fine ord å få, likte dem.

Ønsker deg alt godt. Vet er frustrerende å være på gult. Takk, skal spare på meldingen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt til å svare deg i går, men rakk det ikke. Nå ser jeg at Reana har sagt det jeg skulle si :-) Skriv mer!

Og du er ikke alene. Det er mange som føler de står på gult lys..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...