Gå til innhold

Bacon

Gjest Ellen propellen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjøpe sjøtt eller sjole fordi kjørtet er blitt for trangt?

*host* *hark* *kvæl*

"........................."

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

17

• ShitDiddelyDo

14

• Line

7

• Prozak

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg tenkte mer på de i oslo-området som snakker slik :-)

"............................"

Da er jeg helt enig med deg.

Skrevet

Jeg schøper schøtt. Men jeg har lov til å si det, for dialekten min er slik. Jeg har ingen kj-uttalelse i mitt vokabulær.

Hvilken dialekt er det da, hvor det ikke finnes kj- i vokabularet?

Ble nysgjerrig nå.

Skrevet

Hvilken dialekt er det da, hvor det ikke finnes kj- i vokabularet?

Ble nysgjerrig nå.

Stavanger.

Skrevet

Stavanger.

Har faktisk ikke tenkt over at de fra Stavanger snakker sånn, jeg.

Skrevet

He, he, det er akkurat det "de" sier. Men så har jeg hørt at det er vestfoldsk, så da er det greit!

hmmmmmm.... det forklarer hvorfor noen jeg kjenner alltid sier "beken"! ;-)

Men selv sier jeg bæiken!!

Skrevet

Har faktisk ikke tenkt over at de fra Stavanger snakker sånn, jeg.

Men sånn er det ofte når man har en dialekt - da er det ikke så lett å legge merke til at man også sier slik og sånn.

F.eks.: Jeg har flere ganger hørt folk si hvor fælt det er med bannan og buttikk, men når jeg så påpeker at det bl.a. på trøndersk dialekt er helt naturlig å snakke slik, så er gjerne tilleggskommentaren at det de mente var at dette er fælt på _østlandsk_! *S*

Gjest Venninna mi?
Skrevet

Litt artig. Har ei venninne som alltid kaller seg Ellen propellen. Du bor vel ikke tilfeldigvis i Bergen????

ShitDiddelyDo
Skrevet

Å, vi kan når vi vil. Men dersom du ønsker at jeg skal skrive dialekt, så bare si i fra.

Nei, ikke gjør det er du snill. :)

Dialekten er småsjarmerende når den ikke er for brei (fra Jæren eller noe sånt), men skriftlig er den et helvete. Hvem faen skriver på dialekt i utgangspunktet? Ustabile folk.

Skrevet

Nei, ikke gjør det er du snill. :)

Dialekten er småsjarmerende når den ikke er for brei (fra Jæren eller noe sånt), men skriftlig er den et helvete. Hvem faen skriver på dialekt i utgangspunktet? Ustabile folk.

Jeg er definitivt ikke fra Jæren, nei.

Dessuten ville det blitt alt for tøft for meg å skrive dialekt, jeg ville bli nødt til å gi meg selv røde streker.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er definitivt ikke fra Jæren, nei.

Dessuten ville det blitt alt for tøft for meg å skrive dialekt, jeg ville bli nødt til å gi meg selv røde streker.

Ja, det er nesten så jeg gir røde streker selv når jeg ser folk skriver dialekt. Det er stort sett bare stavangerfolk man ser det hos.

Skrevet

Ja, det er nesten så jeg gir røde streker selv når jeg ser folk skriver dialekt. Det er stort sett bare stavangerfolk man ser det hos.

Det er kanskje det, har ikke lagt spesielt merke til det.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er kanskje det, har ikke lagt spesielt merke til det.

Jeg har lagt merke til det. Ser det på fotball- og hockeyforum hvor det finnes supportere fra hele Norge.

Det er bare siddisene som skriver dialekt. Tror de er litt stolte av språket sitt. :)

Skrevet

Jeg har lagt merke til det. Ser det på fotball- og hockeyforum hvor det finnes supportere fra hele Norge.

Det er bare siddisene som skriver dialekt. Tror de er litt stolte av språket sitt. :)

Men burde de være det???

Jeg tror kanskje det blir litt formelt og unaturlig å skrive bokmål når en snakker stavangersk. Og nynorsk er visstnok grautmål, så det går i hvertfall ikke an å skrive.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men burde de være det???

Jeg tror kanskje det blir litt formelt og unaturlig å skrive bokmål når en snakker stavangersk. Og nynorsk er visstnok grautmål, så det går i hvertfall ikke an å skrive.

Skal man skrive skriver man nynorsk eller bokmål. Ikke stavangersk, bergensk eller Raymondsk.

Skrevet

Skal man skrive skriver man nynorsk eller bokmål. Ikke stavangersk, bergensk eller Raymondsk.

Enig.

Anser du meg forresten som en sneip light? Husker forrige kommentar du hadde om bergensere. *vurderer å skrive stabergsk*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Enig.

Anser du meg forresten som en sneip light? Husker forrige kommentar du hadde om bergensere. *vurderer å skrive stabergsk*

Hehe, nei. Dessuten skriver jeg mye dumt og anser vel knapt noen for "sneiper". :)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Hvordan sier dere mais?

Jeg sier ma-iis.

Typen min mobber meg for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...