Gå til innhold

Bacon

Gjest Ellen propellen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sier også bason iblant, jeg VET at det ikke heter det, men forandring fryder..

Egg & Bason takk!

He he, jeg kunne også sagt det, men kun for å irritere. Faren min sier det, for å irritere.

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cecily

17

• ShitDiddelyDo

14

• Line

7

• Prozak

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Bare lurte på hvor du er fra, siden du irriterer deg over tommat, bannan og... den siste husker jeg ikke i farta :)

I Trøndelag sier de akkurat det, men jeg har aldri helt klart å si det selv.

Jeg vet de sier det i Trøndelag - jeg er halvt trønder selv. Det er ikke det jeg synes høres fælt ut, men når folk som snakker oslo-dialekt bruker slikt trykk på ordene. Og jeg irriterer meg ikke - jeg bre synes det er stygt.

Jeg bor i Oslo, men kommer fra hele landet (omtrent).

"........................"

Skrevet

Bannan og tommat er dialekt og helt normalt her i trøndelag. Sjøtt og sjole og sjeks er bare BARNSLIG hos de fleste. Noen har talefeil og rår ikke for det, men de fleste er barnslige.

Som jeg sa, og glemte å si med en gang: jeg tenkte ikke på trøndersk og evt. andre dialekter - jeg tenkte på typisk vålerenga-tale.

"..........................."

Skrevet

Jeg vet de sier det i Trøndelag - jeg er halvt trønder selv. Det er ikke det jeg synes høres fælt ut, men når folk som snakker oslo-dialekt bruker slikt trykk på ordene. Og jeg irriterer meg ikke - jeg bre synes det er stygt.

Jeg bor i Oslo, men kommer fra hele landet (omtrent).

"........................"

Hehe... skjoenner :)

Skrevet

bæiken

eller bason... ;-)

..hehe...ville vel ENKLI se om noen her inne reagerte med avsky på en sånn uvitenhet ;-)

(mao - kødding for å irritere ;-))

Skrevet

Nei, ikke bason. Du kødder sant?!

..hehe...ville vel ENKLI se om noen her inne reagerte med avsky på en sånn uvitenhet ;-)

(mao - kødding for å irritere ;-))

Gjest Ellen propellen
Skrevet

Litt artig. Har ei venninne som alltid kaller seg Ellen propellen. Du bor vel ikke tilfeldigvis i Bergen????

Nope, men har gjort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...