Gjest Mora2 Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Jeg sier også bason iblant, jeg VET at det ikke heter det, men forandring fryder.. Egg & Bason takk! He he, jeg kunne også sagt det, men kun for å irritere. Faren min sier det, for å irritere. 0 Siter
Prozak Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Bare lurte på hvor du er fra, siden du irriterer deg over tommat, bannan og... den siste husker jeg ikke i farta I Trøndelag sier de akkurat det, men jeg har aldri helt klart å si det selv. Jeg vet de sier det i Trøndelag - jeg er halvt trønder selv. Det er ikke det jeg synes høres fælt ut, men når folk som snakker oslo-dialekt bruker slikt trykk på ordene. Og jeg irriterer meg ikke - jeg bre synes det er stygt. Jeg bor i Oslo, men kommer fra hele landet (omtrent). "........................" 0 Siter
Prozak Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Bannan og tommat er dialekt og helt normalt her i trøndelag. Sjøtt og sjole og sjeks er bare BARNSLIG hos de fleste. Noen har talefeil og rår ikke for det, men de fleste er barnslige. Som jeg sa, og glemte å si med en gang: jeg tenkte ikke på trøndersk og evt. andre dialekter - jeg tenkte på typisk vålerenga-tale. "..........................." 0 Siter
Line Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Jeg vet de sier det i Trøndelag - jeg er halvt trønder selv. Det er ikke det jeg synes høres fælt ut, men når folk som snakker oslo-dialekt bruker slikt trykk på ordene. Og jeg irriterer meg ikke - jeg bre synes det er stygt. Jeg bor i Oslo, men kommer fra hele landet (omtrent). "........................" Hehe... skjoenner 0 Siter
Kvinna Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 bæiken eller bason... ;-) ..hehe...ville vel ENKLI se om noen her inne reagerte med avsky på en sånn uvitenhet ;-) (mao - kødding for å irritere ;-)) 0 Siter
Kvinna Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Nei, ikke bason. Du kødder sant?! ..hehe...ville vel ENKLI se om noen her inne reagerte med avsky på en sånn uvitenhet ;-) (mao - kødding for å irritere ;-)) 0 Siter
Gjest Ellen propellen Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Litt artig. Har ei venninne som alltid kaller seg Ellen propellen. Du bor vel ikke tilfeldigvis i Bergen???? Nope, men har gjort. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.