Gå til innhold

Er kjæresten til stedet under GU

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette høres nok helt sprøtt ut men jeg forteller det likevel.

Er gravid og idag var jeg og kjæresten hos legen for en regelmessig sjekk. Vi var begge inne hos legen da legen sa han ville ta en GU. Legen ba ikke kjæresten gå ut, og han gikk heller ikke. Av en eller annen grunn synes jeg det var veldig rart at han var der mens legen holdt på der nede. Jeg ble veldig flau og anspent. Jeg vet ikke hvorfor det skulle gjøre noe at han var til stedet, han har jo sett meg naken nok ganger, men likevel likte jeg det ikke.

Så til spørsmålet, pleier dere å ha med kjæresten inn når dere skal ha GU? synes dere det er greit? følte meg skikkelig teit, helt utilpass egentlig.

Skrevet

Hvorfor i all verden ba du han ikke om å gå selv?

mil1365380270
Skrevet

Legen skulle sagt at han skulle trekke seg tilbake, så kunne du heller hatt muligheten til å be han bli. Det var feil å ikke si noe. Men jeg synes det er rart at du syntes det var så ekkelt at han var der også :-)

Skrevet

Jeg hadde bedt ham om å vente på utsiden.

Kanskje ingen av dere helt visste hva de andre ønsket og så ble det bare slik.

Skrevet

Jeg er også gravid, og da jeg var på UL (innvendig) 8 + 4, ventet samboeren utenfor.. Selv om han har sett meg nedentil 1000 ganger, blir det en helt annen setting når du sitter i verdens mest nedverdigene stol. Da vil jeg helst ha minst mulig folk rundt meg, for føler meg nokså ukomfortabel oppi der uansett... Folk jeg kjenner som ser på ville gjort det verre.

Før jeg var på UL på mandag, snakket jeg med samboeren om at han skulle få komme inn og se på babyen, jeg trodde jeg skulle ta innvendig UL da og, men da ville jeg dekke meg litt til med forkle først, til og med samboeren min synes tanken var litt rar.. men det ble heldigvis utvendig ul - så vi begge fikk se mirakelet vårt! ; )

Skrevet

Når du skal føde regner jeg med at kjæresten blir med? Under fødselen blir det vanligvis tatt en masse GU for å sjekke åpning osv. Da føles det gjerne helt naturlig å ha pappaen til babyen med på det hele. Dette er nok helst en vanesak...

Gjest Uglemor
Skrevet

Jeg ville ikke tatt min kjære med på GU, nei.

Skrevet

Kanskje han trodde du ville bli sur dersom han gikk?

Skrevet

Kanskje han trodde du ville bli sur dersom han gikk?

Skrevet

Jeg har ikke hatt mannen min med på vanlige GU'er, men han var med på sykehuset da jeg hadde en stor blødning i tredje svangerskap og jeg hadde GU, og han har jo vært med på kontroller på sykehuset på slutten av svangerskapet. Men han har enten trukket seg litt tilbake, eller stått ved hodet mitt. vi har vel aldri snakket om det, det har bare blitt sånn.

Kjæresten din visste sikkert ikke hva du ønsket.

Gjest anonym akkurat nå
Skrevet

Min kvinnelige lege fant ikke spiralen min og sendte meg videre til gynekologisk på sykehuset. Jeg hadde med mannen min fordi jeg syns dette er veldig ekkelt. Han sto bare i bakgrunnen. Legene her var veldig ok og det var også en sykepleier tilstede.

Jeg skulle ta et røntgenbilde for å finne ut om den hadde festet seg noe sted. Ble så sittende i gangen og så slukket alle lysene. Vi spurte da en lege som gikk forbi, en helt ukjent, men han var gynekolog. Han sa han skulle sjekke og jeg var veldig skeptisk, jeg sa jeg ville ha med mannen min inn, men det var ikke nødvendig sa han, men jeg sa at da ville jeg ikke ta GU.

Han brukte ikke hansker, han sa at det var ikke noe galt med kjønnsorganene mine og det er vel ikke noe å si når man skal sjekke om det ikke er noen spiral der.

Jeg kommer aldri til å gå til GU til en mannlig lege uten at mannen min er med mer.

Synes det var fint at legen ikke sa at mannen din skulle gå ut, han stod vel ikke å så deg i skrævet heller? Dere har lagd et barn sammen, han skal sikkert være med på fødselen så dette er vel ikke noe å være flau over. La han se hvor jævlig vi kvinner har det :)

Clue1365380406
Skrevet

Nei, aldri!

Det foretrekker jeg å være alene om, så jeg skjønner din reaksjon.

Gjest ex-bridget
Skrevet

På ordinære GU har jeg ikke kjæresten min med. Men første gangen jeg skulle dit etter at vi ble sammen, så spurte han selv om han ville at han skulle være med. Men jeg takket nei.

Men jeg skal på sykehuset og ta en utvidet konisering snart, og da skal han få være med. Syns det høres veldig trygt å godt ut, deilig å kunne holde ham i hånden mens det står på.

Og skulle jeg noen gang bli gravid, så ser jeg ikke noen grunn til at han må gå ut om han allerede er med. Han holder seg vel oppe rundt hodet mitt, og står ikke og titter inn hva gynekologen gjør vil jeg tro....

Bruker forøverig kvinnelig gynekolog !

Gjest Persille
Skrevet

På ordinære GU har jeg ikke kjæresten min med. Men første gangen jeg skulle dit etter at vi ble sammen, så spurte han selv om han ville at han skulle være med. Men jeg takket nei.

Men jeg skal på sykehuset og ta en utvidet konisering snart, og da skal han få være med. Syns det høres veldig trygt å godt ut, deilig å kunne holde ham i hånden mens det står på.

Og skulle jeg noen gang bli gravid, så ser jeg ikke noen grunn til at han må gå ut om han allerede er med. Han holder seg vel oppe rundt hodet mitt, og står ikke og titter inn hva gynekologen gjør vil jeg tro....

Tenkte jeg bare skulle si at jeg "ble konisert" forrige uke, og det var ikke fælt i det hele tatt.

Jeg grudde meg skikkelig, mest til bedøvelsen - men jeg kjente _ingenting_.

Og bedøvelsen inneholdt så mye adrenalin at jeg ble i skikkelig godt humør etterpå, og var frisk og rask i mange timer (før jeg ble utslitt og måtte sove).

Jeg synes det ekleste var lukten :)

Gjest ex-bridget
Skrevet

Tenkte jeg bare skulle si at jeg "ble konisert" forrige uke, og det var ikke fælt i det hele tatt.

Jeg grudde meg skikkelig, mest til bedøvelsen - men jeg kjente _ingenting_.

Og bedøvelsen inneholdt så mye adrenalin at jeg ble i skikkelig godt humør etterpå, og var frisk og rask i mange timer (før jeg ble utslitt og måtte sove).

Jeg synes det ekleste var lukten :)

Takk for det, gruer meg litt.

Men jeg skal visst gjøre litt mer enn en vanlig konisering. Jeg skal fjerne dobbelt så mye som vanlig, samt at de skal gå inn i livmoren og fjerne noen biter fra livmorveggen i tillegg, så må vel kanskje ha ennå mer bedøvelse....

Men, det går vel greit.

Skrevet

Jeg var til konisering og mannen min var med, men venta på gangen. Fikk inntrykk av at legen syns det var best, og det var greit for meg (og han). Jeg ble fryktelig blek og svimmel et øyeblikk der i stolen og da kommenterte hun "bra han ikke ser deg nå!" men ellers var det ikke farlig i det hele tatt. Godt å ha mannen der etterpå da, du kan ikke kjøre bil el.

Gjest Persille
Skrevet

Takk for det, gruer meg litt.

Men jeg skal visst gjøre litt mer enn en vanlig konisering. Jeg skal fjerne dobbelt så mye som vanlig, samt at de skal gå inn i livmoren og fjerne noen biter fra livmorveggen i tillegg, så må vel kanskje ha ennå mer bedøvelse....

Men, det går vel greit.

Ja, det er litt mer - men det går bra skal du se.

Jeg husker hvor mye jeg grudde meg - og jeg kjente virkelig ingenting. Det var bedøvelsen jeg grudde for, men jeg kjente den ikke i det hele tatt, ikke et bittelite stikk engang....

Lykke til :)

Gjest ex-bridget
Skrevet

Ja, det er litt mer - men det går bra skal du se.

Jeg husker hvor mye jeg grudde meg - og jeg kjente virkelig ingenting. Det var bedøvelsen jeg grudde for, men jeg kjente den ikke i det hele tatt, ikke et bittelite stikk engang....

Lykke til :)

Så deilig å høre !!!!

Angela1365380318
Skrevet

Har hatt en gynokologisk undersøkelse og da var han med. Det var bare en sjekk, trodde ikke at noe var galt. I alle jente bladene jeg leser står det at det kan være gerit å ha med en veninne, så hvorfor ikke ta med kjæresten sin da?

Jeg satt i stolen og han stod oppe med hodet mitt, legen sa han kunne stå bak et forheng også. Det var ikke slik at han skubbet vekk legen for å stjele utsikten hennes, han så ikke inni meg det var det kun legen som gjorde.

Jeg var veldig nervøs (men det viste jo seg å at det var ingenting å være redd for) og det roet meg å ha han der. Dersom en veninne ville hatt meg med hadde jeg nok gjort det, men sefølgelig ikke sett inn mellom bena hennes, det er gynekologen sitt område og det har jeg ingen intresse av.

Dersom jeg var mann og damen min ventet barn ville jeg følt meg utenfor dersom hun sendte meg ut. Da hadde jeg jo sett det akutelle område før og hvorfor skal en fremmed person få seg og ikke jeg som venter barnet med henne?

Når det er sagt så er det nok enkelt menn som helst vil slippe å bli med også..

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Vi har snakket om dette i ettertid, og han synes det er helt greit å ikke være med inn neste gang jeg skal ha GU. Det var liksom ingen av oss som visste hva den andre tenkte og ville forrige gang, men nå er vi enige om dette. Det er som spirello sier, å sitte i den stolen føles veldig nedverdigende og det er vel derfor jeg reagerte som jeg gjorde.

Selvfølgelig skal kjæresten være med under fødselen, men det blir noe helt annet. Man kan ikke sammenlikne det med en GU.

Fint å kunne høre andre synspunkter så takk igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...