Klovn Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Problemet startet for over tre år siden, nesten hver eneste dag uansett vær og årstid klør og svir det i nesa om morgenen, dette gjør at det begynner å renne, og jeg begynner å nyse. Som regel holder dette på i to-tre timer, enkelte ganger kan det gå i ett kjør i flere dager i strekk. Jeg har vært hos øre/nese/hals spesialist, han har foreskrevet så mange typer nesespray at jeg har mistet oversikt over alle navnene, for tiden bruker jeg Nasacort men det hjelper absolutt ikke i det hele tatt.Har også tatt allergitest for alt mellom himmel og jord, inkl. hund, katt, hest, pollen, husstøv, midd og gud vet hva det er alt sammen. Samtlige tester var negative. CT av bihulene viser at ting oppi nesa er hovnet opp og helt tett, men selve bihulene er rene.Hva i alle dager skal jeg gjøre?? Blir helt tullete av at nesa renner dag ut og dag inn, enten jeg sitter med PC'en, kjører bil, lager mat, går i butikker eller er på jobb. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172012-vedvarende-nysing-rennende-nese-r%C3%B8de-%C3%B8yne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 -Klovn I voksen alder er det sjelden allergi som er årsaken overfølsomme slimhinner i luftveiene. Når det plutselig skjer slik du beskriver, finner man ofte ikke grunnen i det hele tatt. Noen ganger finner man sammenheng med mange års liv i et dårlig luftmiljø og noen ganger en akutt eksponering med sterke irritanter som f. eks. maling eller sterke løsemidler. Men hva gjøre ?? Det er ofte ikke lett. Inhalasjonskortison i nesa hjelper mange men ikke alle. Selv om det ikke foreligger allergi, har noen hjelp av antihistaminer og noen med tillegg av et astmamiddel, en såkalt leucotrienantagonist, Singulaire. Lykke til !! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172012-vedvarende-nysing-rennende-nese-r%C3%B8de-%C3%B8yne/#findComment-1132979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.