huleboerinne Skrevet 26. januar 2005 Skrevet 26. januar 2005 I flere måneder nå har jeg sett en liten gul klump ved tårekanalen i øyet, dvs jeg antar det er hva den heter, det som ser ut som en liten muskel innfor våtkanten ved nesen? Den lille gule klumpen har en størrelse på omtrent en og en halv millimeter, og jeg har ventet den skulle gå bort av seg selv,noe den ikke har. Jeg vil nevne at jeg fra før av har en skade på hornhinnen som følge av for sterk varme, og det fører til at øyet er lettere irritabelt og at det oftere er rødt enn det andre som er releativt uskadd. Nå gå det tynne røde blodårer, såvidt synlige, men likevel, ned fra hornhinnen til det jeg kaller tårekanalen. Er dette f eks begynnende øyekreft? Eller kan annet føre til denslags? Vortevirus?Jeg er bekymret, og skal selvsagt oppsøke lege så snar jeg har mulighet, men vil sette pris på en uttalelse før den tid.. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 30. januar 2005 Skrevet 30. januar 2005 Ensidig rødt eller smertefullt øye bør undersøkes. Har aldri hørt om kreft på denne lokalisasjonen. Mest sannsynlig er det et slags arrvev som har dannet seg - kanskje en liten talgkjertel. Førstnevnte gjøres oftest ikke noe med, sistnevnte kan fjærnes av øyelege. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.