Gå til innhold

Tips til hva jeg skal finne på?


Dory

Anbefalte innlegg

Jeg er altså sykemeldt. Kommer til å være det, til jeg får i gang omskolering til høsten.

Venter på behandlig, har fått time i Mars/April.

Men inntil da er det litt begrenset hva jeg kan finne på. Dette fordi jeg har tvangstanker, og klarer ikke å gå ut alene.

Heller ikke tur, da jeg er redd for å tråkke på forskjellige ting.

Når jeg er i form, trener jeg og kan gå tur. Og når noen er med, kan jeg også gå ut.

Men de dagene jeg er alene, har noen tips til meg???? Tips til bøker som er bra, filmer osv...

Liker også å bake. Da hjelper noen meg med å handle inn. Noen bra oppskrifter og tips til hva jeg kan bake? Har fryseren full av boller nå, hehe:)

Klemmer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lær et nytt språk! :-)

Kan jeg foreslå gresk? *ler* Kanskje spansk, italiensk, fransk eller noe annet er mer i din gate, men språk er morsomt. Selv prøver jeg å lære littegranne gresk, sånn til ferie-bruk.

Du kan finne en del språk-ressurser på nettet, eller bestille CD-rom-kurs mm. Spør om du vil ha flere tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Heisann Dory! Har noen ideer til deg:

Hvis du vil holde deg i form uten å gå ut, anbefaler jeg å skaffe en sånn treningsstrikk med håndtak. Den er veldig grei, har en selv. Trimvideo er kanskje også noe?Finnes jo videoer med rolige treningsformer også, som pilates og yoga.

Lån/kjøp faktalitteratur om et emne du er interessert i/har lyst til å lære mer om. Det kan være alt fra planter til fremmede kulturer eller kanskje kunsthistorie?

Å utvikle sine kreative sider er heller ikke dumt...Mal, skriv dikt, noveller, dagbok, sy...

Håper du finner noe givende å fylle dagene med.

Beste hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Dory! Har noen ideer til deg:

Hvis du vil holde deg i form uten å gå ut, anbefaler jeg å skaffe en sånn treningsstrikk med håndtak. Den er veldig grei, har en selv. Trimvideo er kanskje også noe?Finnes jo videoer med rolige treningsformer også, som pilates og yoga.

Lån/kjøp faktalitteratur om et emne du er interessert i/har lyst til å lære mer om. Det kan være alt fra planter til fremmede kulturer eller kanskje kunsthistorie?

Å utvikle sine kreative sider er heller ikke dumt...Mal, skriv dikt, noveller, dagbok, sy...

Håper du finner noe givende å fylle dagene med.

Beste hilsen

Tusen takk!!:) Masse fine tips:)

Sånn treningsstikk var lurt. Som sagt, trener jeg når jeg er ikke god (psyk.) form. Da bruker vi ofte slike strikk. Ikke dumt å ha ett slik hjemme også:) Takk!

Og Yoga, kunne jeg tenke meg å lære. Er litt stressa, så det hadde vært topp..

Takk:))

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær et nytt språk! :-)

Kan jeg foreslå gresk? *ler* Kanskje spansk, italiensk, fransk eller noe annet er mer i din gate, men språk er morsomt. Selv prøver jeg å lære littegranne gresk, sånn til ferie-bruk.

Du kan finne en del språk-ressurser på nettet, eller bestille CD-rom-kurs mm. Spør om du vil ha flere tips!

Tusen tusen takk!!

Veldig fint tips. Går det altså an å kjøpe sånne bøker/CD'r på bøkhandler, uten å medle seg på kurs?

Da kunn jeg faktisk tenke meg å lære meg spansk.

Siden jeg har tvangstanker, er jo hjernen i hundre med tanker. Så det er veldig lurt å lære ett språk, da kan tankene pensles over på noe annet...Så kan jeg heller lære spansk, enn å gruble og gruble.

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Dory! Har noen ideer til deg:

Hvis du vil holde deg i form uten å gå ut, anbefaler jeg å skaffe en sånn treningsstrikk med håndtak. Den er veldig grei, har en selv. Trimvideo er kanskje også noe?Finnes jo videoer med rolige treningsformer også, som pilates og yoga.

Lån/kjøp faktalitteratur om et emne du er interessert i/har lyst til å lære mer om. Det kan være alt fra planter til fremmede kulturer eller kanskje kunsthistorie?

Å utvikle sine kreative sider er heller ikke dumt...Mal, skriv dikt, noveller, dagbok, sy...

Håper du finner noe givende å fylle dagene med.

Beste hilsen

ehh, jeg mente at jeg trenet ute når jeg ER i god psyk form:) Hehe. For da tør jeg gå ut...:)) Ble litt feil i ordleggingen i sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest baremei

Tusen takk!!:) Masse fine tips:)

Sånn treningsstikk var lurt. Som sagt, trener jeg når jeg er ikke god (psyk.) form. Da bruker vi ofte slike strikk. Ikke dumt å ha ett slik hjemme også:) Takk!

Og Yoga, kunne jeg tenke meg å lære. Er litt stressa, så det hadde vært topp..

Takk:))

Klem,

Så kjekt at det var noen tips du kunne bruke!

Nå ble jeg gla´:)

Klem tilbake til deg fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at det var noen tips du kunne bruke!

Nå ble jeg gla´:)

Klem tilbake til deg fra

:)

Nå har jeg tenkt ut ulike tema jeg kunne tenkt meg å lære:

Som Gemini tipset, Språk.

Og så skal jeg kjøpe bok om enten: Dinosaurer, vulkaner, eller f.eks lese om Kairo/Egypt og Faraoer.

Og strikk skal jeg få tak i:))

Nå må jeg bare hale ut samboeren sammen med meg på shopping, så jeg får shoppet ting:))

Nok en gang, tusen takk. Setter utrolig pris på tipsene. Jeg kom ikke på noe selv.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk!!

Veldig fint tips. Går det altså an å kjøpe sånne bøker/CD'r på bøkhandler, uten å medle seg på kurs?

Da kunn jeg faktisk tenke meg å lære meg spansk.

Siden jeg har tvangstanker, er jo hjernen i hundre med tanker. Så det er veldig lurt å lære ett språk, da kan tankene pensles over på noe annet...Så kan jeg heller lære spansk, enn å gruble og gruble.

Klem!

Ja, du kan kjøpe språkkurs på CD (lyd-CD) - eller ennå bedre CD-rom, da får du med bilder osv. Fåes kjøpt i noen velassorterte bokhandlere, eller like greit, på en del av nettbokhandlene. Se http://www.haugenbok.no/ - klikk på Språkkurs i menyen der, så finner du spansk-kurs.

Jeg har to cd-rom med gresk-kurs, og synes de var gøy! Dvs. jeg er ikke ferdig med den siste, for det var ingen Hellas-tur i sikte da, men nå som ferien er bestilt skal jeg gå løs på den igjen!

Kunne tenkt meg å kunne litt spansk jeg også, men det får vente... :-)

Jeg har også kjøpt meg en Pilates-DVD nylig (fikk den idag, så har ikke rukket å prøve den), men det er denne: http://www.bokkilden.no/ProductDetails.aspx?ProductID=7391970259073&CatalogName=Books

Og så har jeg en treningsmatte og en stor gymball fra XXL (kan kjøpes på xxl.no, eller i butikkene deres, eller andre sportsbutikker). Og så har jeg en ergometersykkel, men som jeg ikke bruker så mye som jeg burde... Så kanskje vi kan inspirere hverandre til å trene? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan kjøpe språkkurs på CD (lyd-CD) - eller ennå bedre CD-rom, da får du med bilder osv. Fåes kjøpt i noen velassorterte bokhandlere, eller like greit, på en del av nettbokhandlene. Se http://www.haugenbok.no/ - klikk på Språkkurs i menyen der, så finner du spansk-kurs.

Jeg har to cd-rom med gresk-kurs, og synes de var gøy! Dvs. jeg er ikke ferdig med den siste, for det var ingen Hellas-tur i sikte da, men nå som ferien er bestilt skal jeg gå løs på den igjen!

Kunne tenkt meg å kunne litt spansk jeg også, men det får vente... :-)

Jeg har også kjøpt meg en Pilates-DVD nylig (fikk den idag, så har ikke rukket å prøve den), men det er denne: http://www.bokkilden.no/ProductDetails.aspx?ProductID=7391970259073&CatalogName=Books

Og så har jeg en treningsmatte og en stor gymball fra XXL (kan kjøpes på xxl.no, eller i butikkene deres, eller andre sportsbutikker). Og så har jeg en ergometersykkel, men som jeg ikke bruker så mye som jeg burde... Så kanskje vi kan inspirere hverandre til å trene? :-)

Så flott, tusen takk!!:)

Nå blir jeg vel rene yoga og språk mesteren her, takket være deg og baremei:))

Ja, spansk høres morro ut. Så flink du er som lærer gresk da. Har hørt at det er veldig vanskelig å lære.

Sånn stor treningsball ja. Det er sikkert fin treing for motorikk også. Ja, vi får inspirere hverandre. Det hjelper jo veldig på humøret å trene litt. Tankene blir mye bedre:)

Og høre på høy musikk med masse fart i når man trener er gøy..

Tusen takk!!

Klemmer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at det var noen tips du kunne bruke!

Nå ble jeg gla´:)

Klem tilbake til deg fra

Virkelig fint tips å lese fakta litteratur:) Nå ble jeg inspirert til å lese om de temaene jeg skrev til den. (F.eks egypt/faraoer osv:)

*hurra*

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, tusen takk!!:)

Nå blir jeg vel rene yoga og språk mesteren her, takket være deg og baremei:))

Ja, spansk høres morro ut. Så flink du er som lærer gresk da. Har hørt at det er veldig vanskelig å lære.

Sånn stor treningsball ja. Det er sikkert fin treing for motorikk også. Ja, vi får inspirere hverandre. Det hjelper jo veldig på humøret å trene litt. Tankene blir mye bedre:)

Og høre på høy musikk med masse fart i når man trener er gøy..

Tusen takk!!

Klemmer,

Send meg en mail om du vil, sånn at vi kan følge hverandre framover, også utenom DOL. Hvis du vil altså! [email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...