Gå til innhold

Om bedriftlege og slikt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

av helsemessige grunner fikk jeg fra min fast lege en attest hvor det står at jeg ikke kan gå ca 20 km, to ganger i uka, i to vakter. Jeg jobber innen helse og å gå 20 km med noen spesielle brukere er en arbeidsoppgave.

Så virksomhetslederen rett og slett ringte min fast lege å spurte han om det. Sansynligvis trodde lederen ikke helt på hva legen skrev i attesten og undertegnet det. Legen min har sagt en del om meg, ikke nok med det, men han har sagt helt det motsatte av hva han skrev i attesten før.

Spørsmål til dere:

Er det noen som vet eller vet om noen nettside angående slike episoder?

For meg virker det som om både legen min og virksomhetslderen har brudd tausetsplikten, for legen min hadde ikke spurt meg om han får lov å si noe til lederen. Skulle ikke bedreftslegen være involvert i saken? Er det ikke derfor finnes bedriftlegen, slik at arbeidsgiveren skal få innformasjon gjennom han fra fast legen om meg, og selvfølgelig må ikke si sykdommen men bare om det er riktig eller ikke at jeg ikke kan gå 20km?

Noen som vet hvordan funker disse greier?

Hilsen fra meg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...