Gå til innhold

Trenger hjelp, nhd. Har nesten ikke sovet siste uke


Bitis Gabonica

Anbefalte innlegg

Bitis Gabonica

Opplevde mitt verste mareritt mandag forrige uke. Fikk vite at en veldig nær venninne av meg helt plutselig hadde gått bort, antagelig som følge av komplikasjoner til et epileptisk anfall.

Etter dette har jeg over hodet ikke klart å slappe av. Jeg har Apodorm 5mg som jeg har forsøkt, men det er ikke nok til å få meg i søvn. Jeg kjenner at tabletten virker, men klarer likevel ikke å slappe av. Vanligvis sovner jeg som en stokk av en slik tablett.

Og nå begynner jeg å bli bekymret for meg selv. Jeg har epilepsi, akkurat som min nå avdødde venninne. Det skremmer meg, da jeg av erfaring vet at kombinasjonen sterkt psykisk stress + søvnmangel over tid = anfall. Er jeg heldig får jeg kanskje fire timer søvn spredt utover natta. Våkner vanligvis i 04-tida. Merker dette går på helsa løs, men jegg klarer likevel ikke være i ro. Klarer ikke sitte stille, for da begynner jeg å gruble noe helt sykt. Alt jeg vil er å reagere "normalt", bryte sammen og grine, men alt som skjer er at kroppen og toppen er helt elektrisk.

Så jeg lurer seriøst på hva jeg skal gjøre for å få sove! Imovane og Stilnoct er bare å glemme. Apodorm har vanligvis virket, men ikke nå (det er ikke snakk om toleranseutvikling, for jeg har brukt det helt sporadisk). De ikke vanedannende altærnativene har epilepsien min stukket kjepper i hjulene for. Både Tolvon og Vallergan gir meg anfall - noe som for å si det rett ut er jæææævlig frustrerende. Tolvon er nemlig noe av det beste jeg har fått å sove på.

Så hva skal jeg gjøre om jeg ikke får sove snart? Er jeg klar for Rohypnol? Fikk det i et enkelttilfelle under innleggelse for et par år siden, og det slo meg ut uten hangover. Men jeg er veldig redd for å bli avhengig. Legen min sa en gang at Rohypnol var nesten like ille som heroin med tanke på avhengighet...

Finnes det i det hele tatt noe annet enn en total kollaps som kan få meg til å sove nå?

Har i tillegg pådratt meg noe muskelsmerter (tror jeg) i brystet som ikke er spesielt søvnfremmende.

*beklager alt sytet. høres sikkert ut som jeg krisemaksimerer, men jeg sliter nå likevel...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest izzabell

Blir jo litt tom av ord når man leser sånt. Vil likevel bare nevne dette: Mamma brukte Rohypnol da. Var bipolar hun. Ble aldri avhengig eller noe... Det går jo an for noen da!

Håper du greier slappe av litt snart da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...