Gå til innhold

Forstørring av leppene, Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å forstørre leppene, har lest om Restylane & Perlane. Er det noen her som har 1ste eller 2 hånds erfaring med dette eller annen form for forstørring av leppene?

Det høres jo greit ut....

Både Restylane og Perlane, som har noe større partikler enn Restylane, er biologisk nedbrytbare hyaluronsyreprodukter som foreligger i gelform. Q-Med Estetics stabiliseringsmetode gjør det mulig å opprettholde ønsket volum over lengre tid, selv om selve produktmengden reduseres. Når gelen brytes ned binder hvert molekyl til seg mer og mer vann og tilslutt er det bare vann igjen.

Det at gelen forsvinner etter en tid er en meget viktig egenskap som utelukker varige negative forandringer. Flere andre stoffer, som blir brukt på samme måte, har en tendens til å danne klumper som ev. må fjernes med operasjoner.

En annen meget viktig ting er at det ikke er rapportert allergiske reaksjoner ved bruk av Restylane.

Virkningen av Restylane og Perlane varierer noe i forhold til hvor de blir sprøytet inn og noe fra person til person. Det vanlige er at effekten varer mellom 6 – 12 måneder. Kortest effekt får man av leppeforstørrelse som kan vare bare 2-6 mnd. Erfaring har vist at ved gjentatte innsprøytninger kan varigheten øke.

Skrevet

...om du ønsker å se ut som Anita Valen eller de andre dokkene, kom igjen;-)

Skrevet

...om du ønsker å se ut som Anita Valen eller de andre dokkene, kom igjen;-)

Hvorfor så fordomsfull når du ikke vet utgangspunktet mitt eller resultatet jeg ønsker?

Skrevet

Har du ikke lepper - er du misfornøyd med dem, og ønsker å se ut som ei plastikkberte, eller har du skadet munnen så du må/vil fikse av den grunn?

Ikke noe vondt ment altså, jeg skjønner bare ikke hvorfor folk skal påføre seg kunstig dritt.

Det kan da ikke være noe stas, når det ikke er ekte vare.

Såfremt du da som sagt ikke har påført deg en skade, som gjør at det er naturlig å rette opp i det.

Skrevet

Hvorfor så fordomsfull når du ikke vet utgangspunktet mitt eller resultatet jeg ønsker?

Siden du ikke beskrev noen medisinsk årsak gikk jeg ut ifra at det ikke er noen..., ettersom flesteparten av de som tar slike inngrep ikke har det. Da hadde nok litt heving av selvbildet på andre måter vært en bedre investering:-)

...men for all del, er det medisinske grunner ser jeg poenget...

Skrevet

Går du inn på plastikkirurgi forumet er det nok større sjangse for at du får svar fra noen med erfaringer.

Da slipper du også mange svar med "du er finest naturlig", for på det forumet finner du jo mange som alt har tatt diverse ingrep for å forandre utseendet.

Skrevet

Her er et vellykket resultat..

http://www.rte.ie/arts/2005/0114/celebritybigbrother.html

Det som skjer er at stoffene går ut av leppene, og de små plastkulene blir igjen.

Hvilke plastkuler?

Dette står det om produktet jeg vurderer;

Både Restylane og Perlane er biologisk nedbrytbare hyaluronsyreprodukter som foreligger i gelform. Når gelen brytes ned binder hvert molekyl til seg mer og mer vann og tilslutt er det bare vann igjen..... (det står også at det varer alt fra 3-12mnd)

Hvor kommer plastkulene inn?

Skrevet

Hvilke plastkuler?

Dette står det om produktet jeg vurderer;

Både Restylane og Perlane er biologisk nedbrytbare hyaluronsyreprodukter som foreligger i gelform. Når gelen brytes ned binder hvert molekyl til seg mer og mer vann og tilslutt er det bare vann igjen..... (det står også at det varer alt fra 3-12mnd)

Hvor kommer plastkulene inn?

Alt som fylles i leppene må omsluttes av noe. I dette tilfellet er det bittesmå plastkuler. Det er grunnen til at det aldri blir pent etter en tid.

Skrevet

Jeg ser du har fått noen svar om at naturlig er best osv.

Drit i det! Hvis du vil ha fyldige og store lepper så gjør du det. Jeg synes det er kjempe fint jeg! :0) Lykke til.

Gjest Lucky Lips
Skrevet

Hei!

Her skal du endelig få et konstruktivt svar :) Jeg har tatt restylane/perlane i leppene regelmessig i 6-7 år.

Jeg har fra naturens side svært tynne lepper og et stort, bredt ansikt, så det er dårlig harmoni. Jeg fant ut at jeg ville gjøre noe med saken, og ble anbefalt restylane. Som du sier, er det et naturlig stoff som blir borte av seg selv etter en stund (ingen plastkuler!). Jeg ble kjempefornøyd! Forskjellen blir ikke enorm, men nok til at jeg føler meg vel og kan bruke leppestift uten å føle meg teit :)

Jeg pleier å ta en behandling hvert halvår. Som regel en sprøyte i hver leppe. Jeg var den første i landet som prøvde perlane, men jeg synes egentlig ikke det er så veldig stor forskjell på det og restylane.

Så til ulempene: Det blir DYRT i lengden. Jeg bruker ca 12000 i året (hver sprøyte koster 3000 der jeg går). Det er vondt (jeg hater sprøyter...). Og det har hendt èn gang at det ble usymmetrisk og klumpete. Fordelen er naturligvis at eventuelle feil ikke er permanente.

Lykke til! Du har min fulle støtte, for jeg kan alt om leppekomplekser :)

Skrevet

Hei!

Her skal du endelig få et konstruktivt svar :) Jeg har tatt restylane/perlane i leppene regelmessig i 6-7 år.

Jeg har fra naturens side svært tynne lepper og et stort, bredt ansikt, så det er dårlig harmoni. Jeg fant ut at jeg ville gjøre noe med saken, og ble anbefalt restylane. Som du sier, er det et naturlig stoff som blir borte av seg selv etter en stund (ingen plastkuler!). Jeg ble kjempefornøyd! Forskjellen blir ikke enorm, men nok til at jeg føler meg vel og kan bruke leppestift uten å føle meg teit :)

Jeg pleier å ta en behandling hvert halvår. Som regel en sprøyte i hver leppe. Jeg var den første i landet som prøvde perlane, men jeg synes egentlig ikke det er så veldig stor forskjell på det og restylane.

Så til ulempene: Det blir DYRT i lengden. Jeg bruker ca 12000 i året (hver sprøyte koster 3000 der jeg går). Det er vondt (jeg hater sprøyter...). Og det har hendt èn gang at det ble usymmetrisk og klumpete. Fordelen er naturligvis at eventuelle feil ikke er permanente.

Lykke til! Du har min fulle støtte, for jeg kan alt om leppekomplekser :)

Tusen takk for ordentlig svar. Jeg som du har veldig smale lepper, og det er ikke store forskjellen jeg ønsker men det lille ekstra som en selv merker veldig godt mens andre sansynlighvis ikke engang ser.

Ha en fortsatt strålende dag!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...