Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hull i ørene på en 2 mnd gammel baby!?!?!?! Det er noe av det vemmeligste jeg har hørt!

Ja, det er fare for infeksjoner og drit.

Og hvilken GAL frisør tillater noe sånt da???

Jeg tenkte det samme som deg Niobe, men jeg jeg syntes vel moren til den lille på 2mnd. er enda mer på viddene enn frisøren.

Hvilken mamma tar hull i ørenen på en to måneder gammel baby?

Galskap.

Så far: Ta dem ut, og rens hullene godt til de har grodd.

Mor her, må jo bortimot være gal.

Jeg tenkte det samme som deg Niobe, men jeg jeg syntes vel moren til den lille på 2mnd. er enda mer på viddene enn frisøren.

Hvilken mamma tar hull i ørenen på en to måneder gammel baby?

Galskap.

Så far: Ta dem ut, og rens hullene godt til de har grodd.

Mor her, må jo bortimot være gal.

Joda, moren må være en smule koko, men da burde vel i det minste frisøren være profesjonell nok til å si "NEI!".

Annonse

fei1365380229

Jeg synes også det er galskap med hull i ørene på en så liten baby, men når det er sagt så er det bl.a vanlig i Spania å ta hull i ørene på alle jentebabyer.

Jeg var au-pair for en norsk lita jente og hun ble alltid tatt for å være gutt fordi hun ikke hadde øredobber, selv med rosa klær på :o)

Gjest Uglemor

Joda, moren må være en smule koko, men da burde vel i det minste frisøren være profesjonell nok til å si "NEI!".

Ikke sikkert hun er så koko. Dette er jo vanlig i mange andre kulturer. Kanskje hun ikke har fått med seg hvor sosialt uakseptabelt dette er i Norge?

Gjest true_love

Jeg syns jo selv det er tull med hull i ørene på babyer da. Men vet at det er vanlig i andre kulturer og min søster er frisør og hun sier at de tar hull i ørene på babyer i salongen der hun jobber. Uansett er det viktig å rense ørene med sterilt vann morgen og kveld så det ikke kommer smuss og infeksjon i hullet.

Jeg synes små babyer burde få slippe hull i ørene! For det første er det vondt å sette hullene, for det andre er det vondt når det skal gro og for det tredje er de som du sier i veien og barna har ingen glede av det selv heller.

Jeg hadde tre hull i hvert øre da jeg var tenåring - nå har jeg fått nikkelallergi og kan ikke bruke ørepynt lenger.

Jeg vil la mine barn få bestemme selv når de skal få hull i ørene. Når de har blitt så store at de har begynt å mase - og vet at det gjør vondt å sette dem, da skal de få lov.

6-åringen min har enda ikke begynt å mase...

Annonse

Det er mor her som har følelser og omsorg for barnet. Man kan ikke forvente at en totalt fremmed frisør skal tenke, og formane moren om rett og galt. Det er selvsagt idiotisk å utføre dette, men skylden ligger på moren.

Ikke frisøren, som ikke har noe som helst forhold til dette.

Ikke sikkert hun er så koko. Dette er jo vanlig i mange andre kulturer. Kanskje hun ikke har fått med seg hvor sosialt uakseptabelt dette er i Norge?

Takker for mange svar, personlig er eg av den oppfatning at en baby ikkje har noe glede av øredobber, og at dette er noe hunn kunne ønsket seg og gledet seg til litt seinere, og at en uansett burde ventet til hun har styrke til å holde hodet stødigt selv.

Gjest Uglemor

Takker for mange svar, personlig er eg av den oppfatning at en baby ikkje har noe glede av øredobber, og at dette er noe hunn kunne ønsket seg og gledet seg til litt seinere, og at en uansett burde ventet til hun har styrke til å holde hodet stødigt selv.

Helt enig i at det beste for en baby er å slippe øredobbene! Du som far har selvsagt like stor rett til å avgjøre dette som mor.

Det er mor her som har følelser og omsorg for barnet. Man kan ikke forvente at en totalt fremmed frisør skal tenke, og formane moren om rett og galt. Det er selvsagt idiotisk å utføre dette, men skylden ligger på moren.

Ikke frisøren, som ikke har noe som helst forhold til dette.

Uansett så må du vel være enig i at en seriøs frisør burde vegre seg kraftig mot å pierce 2 måneder gamle babyer....?

Helt enig i at det beste for en baby er å slippe øredobbene! Du som far har selvsagt like stor rett til å avgjøre dette som mor.

Det har eg, men at eg tar dei ut og hun setter dei inn funker jo ikkje, må nok ta oss ein tur på helsestasjon eller til lege for å få satt eit faglig punktum. Vil jo være trist for jenta om hun skulle bli så plaget td i 18års alder pga dette at ho ikkje kan bruke da, om sjølv kunne velge er eg sikker på at hun foretrekker muligheten til å bruke ørepynt i voksen alder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...