Gå til innhold

Sykmeldte trenger også brød, ikke sant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

GRRRRR, jeg er sykmeldt på 2. uka pga. luftveisinfeksjon og bihulebetennelse. Møtte en kollega, uheldigvis, på butikken i dag tidlig som begynte å hentyde om at jeg ikke var mye syk når jeg var der og bla bla bla.... Selv om jeg er sykemeldt trenger jeg da brød og melk, Og ungene skal både på skole og i barnehage. Hvor mye folk egentlig bryr seg om......%&%)/¤%/()=

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

føler med deg! God bedreing, og lykkke til m. å ta deg av unger og være syk samtidig. Det er jo nærmest umulig for alenemødre å være syke, hvis man ikke har masse familie og venner som står i kø for å hjelpe! Orker ikke tenke på det engang...

Gjest bare en
Skrevet

Det er ikke mange sykdommer man skal ligge i senga og vente på at skal gå over. Det er vel nesten bare influensa dette gjelder for. Når man blir sykemeldt blir man som regel oppfordret av legen til å gå ut og finne på ting. Man blir ofte rett og slett sykere av å ligge i senga hele dagen.

Desverre er det ikke alle som husker på dette når de er en syk kolega eller medstudent på tur i byen eller butikken.

Gjest Shira12
Skrevet

Skjønner deg godt at du ble irritert, du har jo faktisk en familie også, og ikke bare deg selv og ta hensyn til, selv om du er syk.

Det er jobben som Mamma det vet du ;-)

Jeg pleier og frese av og til at jeg heller burde ha brukket foten, da hadde alle sett at jeg var syk!

Leker også litt med tanken på når jeg går på butikken og faktisk skrive SYK i pannen, hadde det hjelpt mon tro??

God bedring!

Skrevet

Prøv å undre deg litt (men ikke for mye) på hvorfor vedkommende selv følte et behov for å si dette, istedet for å være overbærende med noe vedkommende selv ikke umiddelbart kunne forstå.

Klønete formulering. Håper du forstår.

Gjest ex-bridget
Skrevet

Har tenkt samme tanken selv.

Jeg lider av migrene og har da noen dager i sengen av og til. Men innimellom så går det over i løpet av dagen, så da er det ikke unaturlig at jeg stikker i butikken eller noe på ettermiddagen kveldstid. Men har møtt noen "blikk" et par ganger jeg også...

Skrevet

Jeg var sykmeldt med bekkenløsning i 6 mnd og da må manutenfor døra i løpet av den tiden... Jeg var alltid redd for å treffe kolleger.

Skrevet

Det minner om vitsen der en mann ringer jobben for å si at han er syk og hoster og harker på telefonen, hvorpå sjefen sier at han hører han er forkjølet, men så sier mannen at han egentlig har vondt i hodet men ikke visste hvordan han skulle formidle det over telefonen.

Det er dessverre mange som ikke skjønner forskjell på syk og skadet. De tror sykdom er noe som er synlig på folk. Videre tror de tydeligvis at en må være sengeliggende uansett hvordan syk man er.

Med mindre du var sykemeldt for noe som gjorde at du ikke burde kunne gått ut (eks. brukket rygg) så skjønner jeg ikke vedkommendes reaksjon. Men noen bare må være frekke i sånne situasjoner. Hadde ikke forundret meg om vedkommende trodde hun (?) var morsom også.

Skrevet

Det minner om vitsen der en mann ringer jobben for å si at han er syk og hoster og harker på telefonen, hvorpå sjefen sier at han hører han er forkjølet, men så sier mannen at han egentlig har vondt i hodet men ikke visste hvordan han skulle formidle det over telefonen.

Det er dessverre mange som ikke skjønner forskjell på syk og skadet. De tror sykdom er noe som er synlig på folk. Videre tror de tydeligvis at en må være sengeliggende uansett hvordan syk man er.

Med mindre du var sykemeldt for noe som gjorde at du ikke burde kunne gått ut (eks. brukket rygg) så skjønner jeg ikke vedkommendes reaksjon. Men noen bare må være frekke i sånne situasjoner. Hadde ikke forundret meg om vedkommende trodde hun (?) var morsom også.

Dette var en han, og jeg hadde veldig lyst til å spørre tilbake hva HAN gjorde der da..... men jeg har oppdragelse og dannelse(ehe, iallefall litt) og spurte ikke.....(",)...

Skrevet

føler med deg! God bedreing, og lykkke til m. å ta deg av unger og være syk samtidig. Det er jo nærmest umulig for alenemødre å være syke, hvis man ikke har masse familie og venner som står i kø for å hjelpe! Orker ikke tenke på det engang...

Hei, jeg er ikke alenemor da, men har en mann som reiser på jobb før fuglene fiser og som ofte kommer sent hjem. Så innkjøp står jeg for for da vet jeg hva vi har i hus når...(",)...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...