Gå til innhold

Krohn Devold

Anbefalte innlegg

Skrevet

At den dama ikke er spesielt oppegående overrasker vel ingen som har fulgt med i politikken en stund. Det som forundrer meg derimot er at hun ikke får bedre rådgivere rundt seg..., når hun gang på gang surrer det til for seg selv, regjeringen og OSS.

...men snart er det valg;-)

Skrevet

Som person har jeg ikke så mye mot henne, men som politiker i den stillingen hun har, så minner dette om kjønnskvotering og hvilke uheldige resultater det kan få:-)

Dog må det være mange andre udugelige personer (også av hannkjønn) i den nærmeste kretsen rundt henne......

Skrevet

Som person har jeg ikke så mye mot henne, men som politiker i den stillingen hun har, så minner dette om kjønnskvotering og hvilke uheldige resultater det kan få:-)

Dog må det være mange andre udugelige personer (også av hannkjønn) i den nærmeste kretsen rundt henne......

Vedrørende den første setningen din: Hvor mange kvinnelige ministere er det etterhvert som har måtte ta hatten å gå, etter at det viser seg at de har fått jobben pga. det de har mellom beina og ikke det de har i hue?

Er det 5 eller 10?

Skrevet

Vedrørende den første setningen din: Hvor mange kvinnelige ministere er det etterhvert som har måtte ta hatten å gå, etter at det viser seg at de har fått jobben pga. det de har mellom beina og ikke det de har i hue?

Er det 5 eller 10?

Jeg har ingen oversikt, men det burde være en selvfølge for alle at det er på grunn av din kompetanse og faglige dyktighet du blir tilsatt i en viktig stilling - og ikke på grunn av hva du har mellom bena.....

Og uansett grunn for tilsettelse, så skal selvfølgelig kravene til når du bør gå være de samme for begge kjønn.

Her "lukter det" lang vei....

Skrevet

Vet du hva musa til Krohn Devold blir kalt??

Milliardsprekken!

Skrevet

HALLA!!!

Ved kjønnskvotering går ikke en kvinne foran en mann med bedre kvalifikasjoner fordi hun er kvinne! - det er kun om de står likt.

dette har ingenting med kjønn/blond å gjøre - skjerp dere karer!

Skrevet

Vet du hva musa til Krohn Devold blir kalt??

Milliardsprekken!

Jeg trodde det var musa til en annen norsk kjendis som hadde fått det kallenavnet jeg:-)

(eksen til Røkke.....)

Skrevet

HALLA!!!

Ved kjønnskvotering går ikke en kvinne foran en mann med bedre kvalifikasjoner fordi hun er kvinne! - det er kun om de står likt.

dette har ingenting med kjønn/blond å gjøre - skjerp dere karer!

Halla!

Hvis man krever 40% kvinner i styret og/eller annet, så hvordan får man det til ved kjønnskvotering - om alt annet ellers skal stilles likt, og det finnes menn som har bedre kvalifiksjoner?

Det vil selvfølgelig aldri fungere i praksis.

I praksis betyr kjønnskvotering at et %vis antall stillinger skal besettes av kvinner, bare de har "gode nok" kvalifikasjoner (og ikke like gode som eller bedre).

Og da får vi slike resultater:-)

Skrevet

Halla!

Hvis man krever 40% kvinner i styret og/eller annet, så hvordan får man det til ved kjønnskvotering - om alt annet ellers skal stilles likt, og det finnes menn som har bedre kvalifiksjoner?

Det vil selvfølgelig aldri fungere i praksis.

I praksis betyr kjønnskvotering at et %vis antall stillinger skal besettes av kvinner, bare de har "gode nok" kvalifikasjoner (og ikke like gode som eller bedre).

Og da får vi slike resultater:-)

Da trekker jeg saken :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...