Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Store figurkaker, f.eks. litt dekorerte pepperkakemenn - hva koster de pr. stk. når man kjøper dem ferdiglagd i butikken?

Har noen en oppskrift på både velsmakende og solide kaker? Det trenger ikke være pepperkaker, men noe som er egnet til å lage store figurer av, og de må tåle litt håndtering, f.eks. pakking og transport.

Det finnes masse oppskrifter på mørke og lyse kakemenn på nettet, men det er vanskelig å vite om de blir veldig skjøre. Derfor spør jeg dere. Svar gjerne på det med prisen selv om du ikke har noen oppskrift.

Dette er også postet på småbarnsforum.

Skrevet

Du kan jo prøve å lage kakene litt tykkere enn vanlig ved å bruke mer deig. Du kan også dekorere mye med ting og tang så de blir tettere, da tåler de mer.

Gjest Shira12
Skrevet

Prisen kan jeg ikke hjelpe deg med, men jeg har en oppskrift på lyse kakemenn som er god, de blir ikke "skjøre".

KAKEMENN:

500g sukker

150 g smolt (matfett)

3 1/2dl melk

Smelt dette i en panne og avkjøl.

1kg hvetemel

1ts hjortetak

Blandt alt godt sammen.

Kakemennene skal kjevles ut til ca 1/2 cm tykkelse.

Stekes på nederste rille på 180 grader i ca 10 min.

Pass på at de ikke blir brune.

Skrevet

Jeg lagde kakemenn til jul av en opskrift jeg fant på krem.no De ble det godt hold i:o))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...