Gå til innhold

Depresjon, -medisiner og trening


Gjest Diepp

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er moderat deprimert med søvnproblemer, og har brukt 10 mg tolvon om kvelden lenge. Det som er dumt er at tolvon gjør meg trøtt og jeg får mindre tiltakslyst om dagen, som igjen kanskje opprettholder depresjonen.

Er det alternativer til tolvon som er verdt å forsøke? har såvidt prøvd vallergan, men gav opp fort (for fort?) fordi den ikke virket. Har også tenkt at den lave dosen kanskje gjør selve depresjoenen bare verre? hvis det er noen som skjønner hva jeg mener?:)

Å ha søvnproblemer gjør heller ikke depresjonen bedre. Hva skal jeg velge her? Føler det er en vond sirkel.

Tenkte å trene mer, og tvinge meg ut av mismotet, men hvor lenge skal man vente på effekten? Det er vanskelig å få tiltakslyst til det. Føler meg i bedre humør like etter trening, men det varer ikke så lenge.

Erfaringer/råd? Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest calestia

vallergan er for søvn.

Tolvon brukes også gjerne ved søvnproblemer.

Finnes en rekke andre meds du kan bruke.

Trening viser god effekt, bedre en meds.

tren 4x i uka ca. er verdt å prøve, du får samtidig bedre søvn, bedre samvittighet, bedre selvtillit..

Hardt å komme i gang. Jeg fikk følge til trening inntil jeg var godt i gang. Nå trener jeg ofte, og merker at jeg blir lettere til sinns, og tåler større påkjenninger.

håper du finner ut av det. mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...