Gå til innhold

Psyksisk utv.hemmede og psykiatri


Gjest den ekte noor

Anbefalte innlegg

Gjest den ekte noor

Er det vanlig med psykiske problemer blandt psyksisk utviklingshemmede?

Noen med erfaringer, eller noen som vet hvor jeg kan finne ut mer om dette temaet på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette vet jeg egentlig mye om....Da jeg har mitt arbeide med psykisk utviklingshemmede.

Det er veldig vanlig å ha psykiske problemer for psykisk utviklingshemmede. Mye pga. mangel på språk og i det ligger problemet.

De klarer ofte ikke å formidle behov og tanker. Andre mennesker skal gjøre det beste for dem utifra seg selv.

Og det i seg selv kan skape frustrasjoner. Samtidig som de har sitt eget bilde av omverden.Og sine individuelle begrensinger fysisk og psykisk.

De som ikke har språk formidler mye med nonverbal komminikasjon. Som tolkes....

Vi ser mye uønsket adferd i det med komminikasjonssvikt..... I tillegg har mange skader som gjør at de ikke forstår alt som skjer rundt dem.

Hvis du går inn på autisme her på nettet kan du antaglig finne mye. Jeg har lest mest gjennom litteratur.

Jeg har erfart mye vold med autister og mye selvskading og andre former for uønsket adferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den ekte noor

Dette vet jeg egentlig mye om....Da jeg har mitt arbeide med psykisk utviklingshemmede.

Det er veldig vanlig å ha psykiske problemer for psykisk utviklingshemmede. Mye pga. mangel på språk og i det ligger problemet.

De klarer ofte ikke å formidle behov og tanker. Andre mennesker skal gjøre det beste for dem utifra seg selv.

Og det i seg selv kan skape frustrasjoner. Samtidig som de har sitt eget bilde av omverden.Og sine individuelle begrensinger fysisk og psykisk.

De som ikke har språk formidler mye med nonverbal komminikasjon. Som tolkes....

Vi ser mye uønsket adferd i det med komminikasjonssvikt..... I tillegg har mange skader som gjør at de ikke forstår alt som skjer rundt dem.

Hvis du går inn på autisme her på nettet kan du antaglig finne mye. Jeg har lest mest gjennom litteratur.

Jeg har erfart mye vold med autister og mye selvskading og andre former for uønsket adferd.

Takk for et interessant svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...