Excelsion Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Har søkt og søkt og søkt nå, men finner ikke ut hvordan jeg skal gjøre det! Har en deig på 3-4 kg jeg skal ha i vannbad i 1 1/2 time, det er gjær i den så det kan vel ikke bli for varmt.. Bollen er såpass stor at den ikke går i oppvaskekummen men det hadde vel ikke gått i 1 1/2 time uansett? Hørte noe om i steikovnen, men gradene? Så opptil 170 grader men da dreper jeg jo gjæren.? Det er ett VELDIG grovt brød, 50 grader blir vel også for mye? Det er jo minimum.. HJELP! 0 Siter
flisa Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Du kan ta rista fra ovnen og legge over vasken og sette bollen oppå - så fyller du vasken med varmt vann og trekker gladpack over deigen 0 Siter
Excelsion Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Skrevet 27. januar 2005 Du kan ta rista fra ovnen og legge over vasken og sette bollen oppå - så fyller du vasken med varmt vann og trekker gladpack over deigen Merci, får prøve det =) 0 Siter
kakki1365380609 Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Det hender jeg setter deigbollen på varmekablene på badet, men har ikke prøvd det med grovbrød. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.