Gå til innhold

Er pasienter med bipolar 1 fritatt for egenandeler ved VPP?


Gjest Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Gjest Noen som vet?

Bare lurer. Har fått denne diagnosen, men får fortstatt regninger. Andre jeg har snakket med da jeg var innlagt sier at de ikke betaler noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest calestia

er man innlegt betaler man ingenting.

Ved pol.kl behandling betaler du egenandel, ca 1500 kr. når du har kommet opptil grensa går du til tr. kont og får frikort. da betaler du ikke mer.

mye kan sies om egenandelen...

den er jo temmelig høy.

Om du ikke kan betale så kontakt sos. kont. de kan hjelpe det opp til grensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nei, det er de ikke automatisk.

Etter en individuell vurdering kan de fritas for egenandel, i hvert fall i deler av behandlingsforløpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bipolarbear

Nei, det er de ikke automatisk.

Etter en individuell vurdering kan de fritas for egenandel, i hvert fall i deler av behandlingsforløpet.

Vel, jeg går til poliklinisk behandling på DPS rehab og betaler ingenting for mine timer lenger etter at jeg fikk bipolar diagnose. Dette pga en avtale de har med trygdekontoret ang. pasienter med "psykoselidelser".

Men det er muligens ulike retningslinjer på dette rundt om i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er de ikke automatisk.

Etter en individuell vurdering kan de fritas for egenandel, i hvert fall i deler av behandlingsforløpet.

Hva er begrunnelsen for at man fritar noen fra egenandeler?

Jeg skjønner at det kan være riktig dersom noen er pålagt å møte til behandling, men hvilke andre situasjoner er aktuelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...