Gå til innhold

Overarbeidet eller noe annet?

Anbefalte innlegg

qwertyu1365380810

Jeg er veldig sliten for tiden, så sliten at jeg føler jeg skal besvime. Får enkelte ganger samme effekten som å være beruset(uklart syn, forvirret og stort sett borte vekk) Har tatt blodprøve, hvor det ble påvist for høy kalsiumverdi. De påfølgende prøvene to dager senere viste en lav normalverdi. Kan dette variere slik? Har også mistet litt behåring i form av to flekker på haken, de har vært vekk i ca 5 mnd. Noen av symptomene kan ligne litt på de jeg hadde noen år tilbake da jeg ble sykemeldt i to uker pga overarbeiding, som f.eks hjertebank, konstant sliten, kvalme når jeg spiser,dobbet slag, høy hvilepuls og til tider uklart syn. Jobber ikke så mye nå, som jeg gjorde da. Hadde ca 400 timer overtid forrige kalenderår, men har hatt en pause de 2 siste mnd. Kan en reaksjon komme flere mnd etterpå? Jeg trives ikke så godt på jobb, pga høyt press og til tider meget høyt stressnivå, men jeg har ikke overskudd til å finne ny jobb. Kan dette også skyldes noe annet enn overarbeiding?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/172123-overarbeidet-eller-noe-annet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Viktig å følge opp blodprøve-verdiene jevnlig fremover. Muligens har du begynnende sykdom i biskjoldbrusk-kjertel - parathyroidea. kan gi hjertebank og slitenhet. Seees lettest ved høy kalcium-verdi. les litt om "hyperparatyroidisme" her i DOL. Litt rart at utmattelsen skal komme såpass lenge etterpå; iallfall den såpass fysisike symptomer som du beskriver. Dersom det hovedsaklig hadde vært "utbrenthet" eller psykisk utmattelse ville jeg forventet mer depressive symptomer, samt aversjonsfølelse mot jobben. Prøv å ta "jobbkvalene" seriøst; er det mulig for deg å redusere stresset ytterligere; eventuelt se deg om etter annen jobb? Tenk tanken om at du skal ha den samme jobben de neste tiår; er dette forlokkende, eller ikke? Hold åpen kommunikajson med legen din. EKG/stoffskifte bør måles om det ikke allerede er gjort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...