Gå til innhold

ikke no spesiellt


Gjest svaksterk

Anbefalte innlegg

Gjest svaksterk

Skal jeg gå på skolen i dag? skal jeg ikke gå på skolen i dag?

Viktig forelesning og jeg er ikke alene der. Lunsjavtale har jeg. Fikk melding fra nabo om å gå tur nå, Tekstmelding om å ta en kaffe på Blindern. Tenke hvis tankene mine ikke lurte meg. Tenk hvor fint det kunne vært å lese i dag. I dag som jeg ikke orker stå opp.

Jeg klarer ikke mobilisere styrke til å gjøre det jeg må gjøre. Gå på skolen. Være sosial. For det er det jeg må være hvis dette skal bli bra.

For jeg er så sliten og psykologen sa det høres ut som om jeg hadde gitt opp.

JEG MÅ IKKE GI OPP!

Men i dag kan jeg vel få ligge litt i sengen og hvile? de er vel venner med meg selv om jeg ikke kommer i dag? de liker meg vel likevel? hvis de liker meg da? tankene lurer meg hele tiden. De stopper meg fra å føle at jeg mestrer. At jeg kan. Jeg tror aldri det vil ordne seg, og det blir en selvoppfyllende profeti. Jeg VET jeg må klare å finne tilbake til styrken, håpet og troen på meg selv. Jeg har to toppkarakterer og må ta opp ett fag. Hvorfor skal jeg ikke klare det? Men jeg klarer ikke tro på det. Jeg MÅ tro på det. Jeg må finne tilbake til gutsen jeg hadde da jeg startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå på skolen i dag! Du har jo mange gode grunner til det (viktig forelesning, lunsjavtale osv.) I morgen kan du ligge i senga hele dagen, det blir kjempedeilig, gled deg til i morgen, men skynd deg opp på Blindern i dag. Tenk hvor flink du vil føle deg etterpå.

Lykke til!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Svaksterk!

Åh, som jeg kjenner meg igjen!Du skriver godt, må jeg si.

Håper du klarer å komme deg opp og på skolen likevelMin erfaring er at det ofte går bedre enn jeg tror. Blir jeg i senga derimot, får jeg oftest dårlig samvittighet, tenker på alt jeg går glipp av og føle meg miserabel..

Vet jo ikke hvordan det er med deg, da. Men prøv å motiver deg selv...skap en "gulrot" eller to; tenk at hvis du klarer å komme deg av gårde, skal du i kveld kjøpe et blad, eller kose deg med en god bok/film, ta et langt, herlig bad, drikke te under pleddet...Vet det kan være vanskelig, men prøv!

Tenk også på h*n du har lunsjavtale med-det kan jo bli kjempekoselig?Dumt for h*n om du ikke kommer...

Lykke, lykke til, dette klarer du!!

*styrkende klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den ekte noor

Gå på skolen og belønn deg selv med noe etterpå, lei en film eller kjøp et brad som koma sa:) Det er et godt triks.

*styrkeklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo få lov til å ha dager da man gjør alt man egentlig ikke skal: Ligge i senga hele dagen, se dritt på TV, spise bare usunn mat, drite i å være sosial, tenke masse negative tanker, være selvmedlidende, osv. Jeg tror det er SUNT å tillate seg å ha slike dager innimellom, man kan ikke være flink bestandig. Spørsmålet er jo hvor ofte det skjer da... Vennene dine bør tåle at du avlyser avtaler av og til. Men hvis det blir et mønster, da blir det jo noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...