Gå til innhold

Alvorlige psyskiske lidelser + barn


Gjest nå må jeg være anonym

Anbefalte innlegg

Gjest nå må jeg være anonym

Har to barn med mannen min, og nå for ett års tid siden fikk jeg en alvorlig depressjon. gikk ikke ut, låste meg inne på badet i fire dager uten å tørre å gå ut etc. Barna var på det tidspunket ikke hjemme, men på ferie med tanten sin. Etter denne episoden har jeg gått til psykiater fra 2 ganger i uken, nå er jeg nede i 1 gang annen hver uke. Jeg har fått diagnosene manisk depressiv, borderline personlighets forstyrrelse samt at jeg har affeksjonsfobi. Altså jeg er redd for å bli glad i noen i frykt for at de skal forlate meg.

Dette begrenser selvsagt mitt forhold til barna mine, og til tider er jeg så syk at jeg ikke orker å ha noe med de å gjøre. Gudskjelov er mannen min utrolig flink og flott mann, så han ordner opp uten spørsmål. Jeg skal søke om innleggelse på et sykehus nå, og får plass der i løpet av ett par måneder.

Det som gjør meg livredd er at jeg vet at dette er veldig arvelige sykdommer. Og hver eneste dag angrer jeg på at jeg noen gang fikk barn. Jeg visste ikke selv at jeg var "gal" før jeg fikk barn. På den annen side har jeg lyst på ett barn til, jeg har alltid sett for meg livet mitt med mange barn. Jeg skal nå selvsagt fokusere på det å bli frisk, mens jeg samtidig bare har lyst å skyte av meg hue. Jeg gjør jo ikke annet enn å lage livet til de rundt meg til ett helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Livet til de rundt deg blir et langt verre helvete om du skyter hue av deg.

Sørg for å få behandling først, og tenk på flere barn og slike ting senere, om det blir forsvarlig. Først og fremst må du bli i stand til å ta vare på deg sjøl og de barna du allerede har (sammen med mannen din da).

Flott at du har så god hjelp i mannen din da!

Og lykke til med behandling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...