Gjest alenemamma Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 Jeg skal ha eksamen om litt og det er selvfølgelig rett etter den helgen jeg jobber fredag, lørdag og søndag. Er det lov å skrive egenmelding for den helgen slik at jeg ikke går glipp av pengene? Vet man ikke skal det, men pengene er høyest nødvendig pga husleie, mat og barn. Jeg har aldri vært syk fra jobb, men nå er jeg litt i klemma så lurte på hva dere mener om den løsningen. 0 Siter
cecily Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 Jobber du offentlig har du krav på fri med lønn to dager før eksamen. 0 Siter
Gjest alenemamma Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 Jobber du offentlig har du krav på fri med lønn to dager før eksamen. Gjelder dette når det kun er deltidsstilling også? 0 Siter
Gjest johannesk Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 Jeg hadde gjort det. Siden du aldri er syk ellers... Det er viktig å være uthvilt før eksamen. 0 Siter
cecily Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 Gjelder dette når det kun er deltidsstilling også? Jepp. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 Jobber du offentlig har du krav på fri med lønn to dager før eksamen. De fleste kommuner har en hjemmel i permisjonsreglementet som sier at permisjon med lønn før eksamen _kan_ gis hvis utdannelsen har relevans til det man jobber med. Man har ikke automatisk krav på fri uansett. Men ingen kan hindre en i å søke. Problemet hvis man søker og får avslag er jo at det vil virke merkelig om man "blir syk" samme dagene som man opprinnelig søkte permisjon for. 0 Siter
cecily Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 De fleste kommuner har en hjemmel i permisjonsreglementet som sier at permisjon med lønn før eksamen _kan_ gis hvis utdannelsen har relevans til det man jobber med. Man har ikke automatisk krav på fri uansett. Men ingen kan hindre en i å søke. Problemet hvis man søker og får avslag er jo at det vil virke merkelig om man "blir syk" samme dagene som man opprinnelig søkte permisjon for. Ganske sant, ja. 0 Siter
Gjest min mening!! Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 Jeg mener at du selvsagt skal gå på jobb... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.