Gå til innhold

Egenmeldingspm

Anbefalte innlegg

Gjest alenemamma
Skrevet

Jeg skal ha eksamen om litt og det er selvfølgelig rett etter den helgen jeg jobber fredag, lørdag og søndag. Er det lov å skrive egenmelding for den helgen slik at jeg ikke går glipp av pengene? Vet man ikke skal det, men pengene er høyest nødvendig pga husleie, mat og barn. Jeg har aldri vært syk fra jobb, men nå er jeg litt i klemma så lurte på hva dere mener om den løsningen.

Skrevet

Jobber du offentlig har du krav på fri med lønn to dager før eksamen.

Gjest alenemamma
Skrevet

Gjelder dette når det kun er deltidsstilling også?

Gjest johannesk
Skrevet

Jeg hadde gjort det. Siden du aldri er syk ellers... Det er viktig å være uthvilt før eksamen.

Skrevet

Gjelder dette når det kun er deltidsstilling også?

Jepp.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

De fleste kommuner har en hjemmel i permisjonsreglementet som sier at permisjon med lønn før eksamen _kan_ gis hvis utdannelsen har relevans til det man jobber med. Man har ikke automatisk krav på fri uansett. Men ingen kan hindre en i å søke. Problemet hvis man søker og får avslag er jo at det vil virke merkelig om man "blir syk" samme dagene som man opprinnelig søkte permisjon for.

Skrevet

De fleste kommuner har en hjemmel i permisjonsreglementet som sier at permisjon med lønn før eksamen _kan_ gis hvis utdannelsen har relevans til det man jobber med. Man har ikke automatisk krav på fri uansett. Men ingen kan hindre en i å søke. Problemet hvis man søker og får avslag er jo at det vil virke merkelig om man "blir syk" samme dagene som man opprinnelig søkte permisjon for.

Ganske sant, ja.

Gjest min mening!!
Skrevet

Jeg mener at du selvsagt skal gå på jobb...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...